پیش‌بینی بارش برف و باران و کاهش دما در خراسان رضوی

کدخبر: 2018945

اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی از استقرار سامانه بارشی از اواخر وقت امروز دوم فروردین و کاهش دما در این استان خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، طبق نقشه‌های هواشناسی از اواخر وقت امروز دوشنبه دوم فروردین سامانه ناپایدار جوی به تدریج در خراسان رضوی استقرار می‌یابد. فعالیت این سامانه که توام با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید است تا قبل از ظهر پنجشنبه پنجم فروردین در خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

از صبح امروز تا روز پنجشنبه آتی وزش باد هم در خراسان رضوی نسبتا شدید خواهد بود. این پدیده در نوار شمالی و شرقی شدید است و برای برخی مناطق چون شهرستان سرخس سرعت باد تا 70 کیلومتر ر ساعت نیز می‌رسد. با این وجود دمای هوای در این استان تا فردا افزایش نسبی دارد و غالب نقاط بطور موقت جوی نسبتاً پایدار دارند. حداکثر دمای کنونی هوا در خراسان رضوی به 27 درجه می‌رسد.

برپایه این گزارش، این سامانه جوی از عصر فردا و چهارشنبه تمام سطح استان را در بر می‌گیرد و طی روز چهارشنبه در مناطق سردسیر و کوهستانی سبب بارش برف می‌شود.

حجم بارش‌ها در روز چهارشنبه چهارم فروردین به جز نوار شرقی و جنوبی خراسان رضوی قابل توجه بوده بنابراین احتمال آبگرفتگی و سیلاب نیز وجود دارد.

از روز سه‌شنبه آتی دمای هوا نیز در خراسان رضوی کاهش می یابد و روز چهارشنبه افت دما محسوس می‌شود که نسبت به دمای روزانه کنونی بین هشت تا 10 درجه خواهد بود.

ارسال نظر: