امدادرسانی به ۱۸۰۰ تن و نجات ۲۰۰ مسافر از حوادث/ اسکان اضطراری بیش از یک هزار نفر در ۲۴ ساعت گذشته

کدخبر: 2019182

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام گزارش عملیات طرح ملی امداد و نجات نوروزی در ۲۴ ساعت گذشته (۳ فروردین)، گفت: ۱۸۰۰ مسافر نوروزی از خدمات امدادی این سازمان در ۲۴ ساعت گذشته بهره‌مند شدند.

به گزارش «نسیم‌آنلاین»، دکتر ناصر چرخ‌ساز با اشاره به گزارش عملیات طرح ملی امداد و نجات نوروزی در 24 ساعت گذشته، اظهار کرد: در این مدت امدادگران در بیش از 305 مورد عملیات، خدمات لازم را به هموطنان ارائه داده‌اند .

وی با اشاره به این که 200 تن در این مدت از حوادث نجات یافتند، افزود: 150نفر به مراکز درمانی منتقل و یک هزار و 100 نفر نیز خدمات درمان سرپایی دریافت کردند .

چرخساز با اشاره به انجام 22 مورد عملیات رهاسازی، گفت: بیش از یک هزار تن از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند .

انجام عملیات برف و کولاک در 10 محور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به عملیات برف و کولاک طی ٢٤ ساعت گذشته گفت: 9 استان آذربایجان شرقی، تهران، زنجان، سمنان، فارس، کردستان، گلستان، لرستان و مازندران در روز گذشته متاثر از برف و کولاک بودند که در 10 محور به قریب 800 نفر امدادرسانی شده است .

چرخساز با بیان اینکه 123 خودرو در این عملیات ها از برف رهاسازی شدند به مصدومیت 6 تن و انتقال یک مصدوم به مرکز درمانی در حوادث برف و کولاک 24 ساعت گذشته اشاره کرد .

به گفته وی در این حوادث 5 تن خدمات درمان سرپایی دریافت کردند و 12 نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند .

6 استان متاثر از سیل و آبگرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به عملیات سیل و آبگرفتگی طی ٢٤ ساعت گذشته نیز اشاره کرد و افزود: در 6 استان تهران، خراسان شمالی، سمنان، فارس، کرمان و یزد عملیات سیل و آبگرفتگی صورت گرفته که در 9 شهر و روستا به حدود 70 تن امدادرسانی شده و 35 نفر نیز در این عملیات ها به مراکز درمانی منتقل شدند .

چرخساز گفت: در این عملیات ها آب 6 واحد مسکونی تخلیه شد و 5 تن نیز اسکان اضطراری یافتند .

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از انجام عملیات امدادی توفان شن طی ٢٤ ساعت گذشته خبر داد و گفت: روز گذشته 2 شهرستان ریگان و فهرج متاثر از توفان شن بودند که امدادگران در 2 محور ریگان -ایرانشهر و فهرج -زاهدان در حال امدادرسانی هستند. به گفته دکتر چرخساز در عملیات توفان شن از روز گذشته به حدود 300 تن خدمات امدادی ارائه شده است.

ارسال نظر: