آرایش موشکی ژاپن و کره‌جنوبی برای مقابله با کره‌شمالی

کدخبر: 2019218

به دنبال پرتاب چندین فروند موشک توسط کره‌شمالی به سمت آب‌های شرقی در هفته اخیر که از اعتراض این کشور به حضور نظامی گسترده آمریکا در منطقه حکایت دارد، ژاپن و کره جنوبی تلاش های گسترده ای را برای استقرار سامانه های موشکی پیشرفته در خاک خود آغاز کرده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در همین ارتباط وزارت دفاع ژاپن امروز چهارشنبه از قصد خود برای آرایش سامانه های ردیاب موشکی در این کشور خبر داده است.

این نهاد نظامی ژاپنی یادآور شد که استقرار این سامانه ها علاوه بر نقاط مختلف کشور، از این پس در توکیو پایتخت ژاپن نیز به صورت دائمی نصب خواهد شد.

این وزارتخانه در بیانیه ای از پرتاب های مکرر موشکی کره شمالی ابراز نگرانی کرده و آن را تهدیدی برای امنیت ژاپن دانست.

ژنرال «ناکاتانی» وزیر دفاع ژاپن در گفت وگویی خاطرنشان کرد که استقرار این موشک های زمین به هوا بخصوص مدل «پاتریوت 3» می تواند توان دفاعی این کشور را بالا ببرد.

وی افزود که به نیروهای نظامی و واحدهای موشکی ژاپن دستور داده شده است در صورت اطلاع از خطر حمله موشکی و یا نزدیک شدن موشک های کره شمالی به حریم ژاپن، آنها را هدف گرفته و نابود کنند.

«فومیو کیشیدا» وزیر امور خارجه ژاپن نیز اعلام کرد که کشورش در حال آماده باش بسر می برد و همکاری با نهادهای ذی ربط را برای جلوگیری از تنش زایی های بیشتر کره شمالی افزایش داده است.

وی گفت که هدف ژاپن همکاری با کشورهای دیگر برای ترغیب کره شمالی به خویشتنداری است اما چنانچه لازم باشد دست به اقدامات مهارکننده تهدیدهای کره شمالی خواهد زد.

ارتش ژاپن برای استقرار سامانه های موشکی «پاتریوت 3» در توکیو به شکل دائمی نزدیک به هشت میلیون دلار اختصاص داده است.

نیروی دریایی این کشور نیز اعلام کرد کشتی های حامل سامانه های موشکی «اس ام ـ 3» را در دریای ژاپن و آبهای مجاور مستقر کرده است.

همزمان کره جنوبی و آمریکا هم مذاکرات خود را برای آرایش سامانه بحث برانگیز موشکی «تاد» در شبه جزیره کره از سر گرفته اند.

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا حتی اعلام کرده است که دو طرف به طور اصولی برای استقرار این سامانه ها به توافق رسیده اند.

خبرگزاری یونهاپ از کره گزارش کرد که مذاکرات رسمی طرفین برای آرایش این سامانه از اوایل ماه جاری رسما آغاز شد و بسیاری از موارد مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وزیر دفاع آمریکا گفت که ما موشک های پاتریوت خود را در کنار سامانه های موشکی کره جنوبی مستقر کرده ایم اما این کافی نیست زیرا باید مناطق بیشتری را زیر پوشش قرار دهیم.

چین به شدت مخالف این سامانه موشکی پیشرفته آمریکا است و استقرار آن را بر ضد خود تلقی می کند، اما واشنگتن تاکنون به اعتراضات مکرر پکن پاسخی نداده است و همچنان بر آرایش «تاد» در شبه جزیره کره تاکید می ورزد.

گزارش ها حاکی است که کره و آمریکا بیش از 40 سامانه ردیابی و موشکی زمین به هوا در منطقه برای مقابله با حملات احتمالی موشکی کره شمالی مستقر کرده اند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: