رضا رویگری در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

امیدوارم در سال جدید بتوانم درام تاریخی "فانوس‌های ‏رنگی" را بسازم

کدخبر: 2019340

بازیگر "مختارنامه" گفت: متأسفانه ما هنرمندان هنوز یک بیمه درست و حسابی نداریم که وقتی گرفتار بیماری می‌شویم این بیمه به دادمان برسد؛ امیدوارم در سال جدید دولت بعد از پشت سر گذاشتن برجام فکری هم به حال بیمه هنرمندان کند.

رضا رویگری بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون ایران که دستی هم در خوانندگی دارد و آلبومی به نام "کازابلانکا" را به بازار عرضه کرده است در گفتگو با « نسیم آنلاین»، درباره سالی که پشت سر گذاشت بیان کرد: سال 94 سال خوبی برایم نبود ولی باز هم خداراشکر می کنم که هنوز نفس می کشم. اوضاع جسمی ام در سال گذشته باعث شده بود نتوانم بسیاری از پیشنهادات کاری را قبول کنم و این امر هم خود باعث کاهش درآمد و سخت تر چرخیدن چرخ زندگی شده بود.

*امیدوارم بعد از برجام فکری هم برای بیمه هنرمندان کنند

وی ادامه داد: متأسفانه ما هنرمندان هنوز که هنوز است یک بیمه درست و حسابی هم نداریم که وقتی گرفتار بیماری می شویم این بیمه به دادمان برسد. امیدوارم در سال جدید دولت محترم بعد از پشت سر گذاشتن برجام فکری هم به حال بیمه هنرمندان کند.

رویگری که همچنان از عوارض سکته مغزی دو سال قبلش رنج می برد به نسیم آنلاین گفت: خوشبختانه وضعیت پایم که بعد از سکته بی حس شده بود بهتر است و می توانم راه بروم اما وضعیت دستم هنوز مناسب نیست و از مردم ایران می خواهم همزمان با سال جدید ما را هم دعا کنند که بتوانیم سلامتی خود را بازیابیم.

*دوست دارم "فانوسهای رنگی" را بسازم

بازیگر آثاری خاطره انگیز نظیر "اجاره نشینها" و "شب بیست و نهم" درباره برنامه هایش برای سال جدید اظهار داشت: من از بازیگری تا خوانندگی را تجربه کرده ام و سودای این را ندارم که مرتب هم دیده شوم بلکه الویتم بر کارهای دلی است. یک کار نکرده دارم و آن هم ساختن فیلمنامه ای است که سالها روی آن وقت گذاشته ام. دلم می خواهد در سال جدید سرمایه گذاری پیدا کنم و بتوانم این فیلم را بسازم.

وی ادامه داد: عنوان این فیلمنامه "فانوسهای رنگی" است که زمینه ای نوستالژیک دارد و داستانش از دهه 20 خورشیدی آغاز می شود و در گذر از دوره های گوناگون به دهه 90 می رسد. این تاریخی بودن باعث می شود تولید پروژه سخت باشد و برآوردم آن است که برای تولید آن بیشتر از سه ماه فقط صرف فیلمبرداری خواهد شد.

*میانه ای با سیاست ندارم

رضا رویگری درباره مضمون "فانوسهای رنگی" گفت: برخلاف شایعاتی که طرح شده این فیلمنامه اصلا سیاسی نیست چون من شخصا میانه ای با سیاست ندارم و راحتتر بگویم از سیاسی بازی متنفرم و ترجیح می دهم هنرمند باشد تا سیاسی باز!

این بازیگر افزود: "فانوسهای رنگی" باری عاطفی دارد که در بخشی از آن از زندگی واقعی خودم الهام گرفته ام و سعی کرده ام اتفاقاتی که در دوران کودکی و نوجوانی از نزدیک با آنها برخورد داشتم را با حس کامل وارد فیلمنامه کنم.

بازیگر سریالهایی مانند "مختارنامه" و "دارا و ندار" اضافه کرد: رگه هایی از زندگی شخصی خودم را در "فانوسهای رنگی" می بینید اما اینکه این فیلمنامه را اثری زندگینامه ای بدانیم درست نیست چون واقعیت این است که در این فیلمنامه خیال با واقعیت و اتفاقات تاریخی ترکیب شده است.

*هنرمندی که از پس پرداخت هزینه های درمانش برنمی آید مجبور است با هر پیشنهادی کنار آید

رویگری در انتهای گفتگوی خود با نسیم آنلاین با بیان اینکه نعمت سلامتی نعمتی است که باید قدرش را دانست اظهار داشت: امیدوارم که در سال جدید با بازیابی کامل سلامتی ام بتوانم وسواس بیشتری را در قبول پیشنهادات اعمال کنم. شما درنظربگیرید که وقتی مجبورید هزینه های سرسام آور بیمارستان و علاج بیماری را بدهید طبیعی است که با هر پیشنهادی کنار می آیید که این هم باز به نوبه خود همان طور که پیشتر هم گفتم معلول نداشتن یک بیمه خوب است.

وی تأکید کرد: هنرمندی که بتواند با تکیه بر بیمه ای که دارد از پس هزینه های درمانش درآید هیچ گاه در آثار سطح پایین بازی نخواهد کرد. از ما که گذشت و ارگانی به فکر بیمه هنرمندان نسل ما نبود. امیدوارم که برای هنرمندان نسل جدید تسهیلات بیمه ای بهتری فراهم شود.

ارسال نظر: