دبیر ستاد راهیان نور:

زائران خارجی به راهیان نور جذب شده‌اند/ فعالیت قرارگاه رسانه‌ای در مقابل تفکر تکفیری تاثیرگذار است

کدخبر: 2019449

نادر ادیبی گفت: فعالیت‌های قرارگاه رسانه‌ای راهیان نور موجب جذب زائران خارجی شده است که در مقابل تفکر تکفیری تاثیر گذار است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نادر ادیبی، دبیر ستاد راهیان نور کشور گفت: طی سال هایی که حرکت راهیان نور آغاز شده است، تعداد زائران مناطق عملیاتی از 400هزار نفر سال نخست به حود 5میلیون نفر رسیده است. بدون شک بخش عمده ای از این روند افزایشی مرهون تلاشهایی است که در قرارگاه عملیات رسانه ای راهیان نورانجام گرفته است.

وی افزود: هر قدر که به تبلیغ و ترغیب مردم به معارف دفاع مقدس از سوی صدا وسیما و به طور ویژه قرارگاه عملیات رسانه ای راهیان نور توجه شود حضور مردم در این حرکت فرهنگی بیشتر خواهد شد. همچنانی که در این سال ها شاهد حضور چشمگیر مردم درمناطق عملیاتی دفاع مقدس بودیم که این امر نشان دهنده افزایش فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی دراین زمینه است.

وی در پاسخ به این سوال که دشمنان اسلام با سوء استفاده از واژه هایی همچون ایثار و شهادت اقدام به مشتبه سازی این فرهنگ با تفکر تکفیری کرده اند. به نظر شما ترویج فرهنگ راهیان نور چه تاثیری در مقابله با اندیشه های سلفی گرایانه دارد؟ عنوان داشت: در دین مبین اسلام و به ویژه فرهنگ شیعه توجه به مبانی ایثار و شهارت از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع نه فقط به خاطر حضور در میادین نبرد بلکه با هدف تربیت انسان هایی است که هدفشان رسیدن به قله های پیشرفت در تمامی زمینه هاست.

در کنار این یکی از دیگر اهداف این فرهنگ، پرورش افرادیست که در بزنگاه های خطر حاضر شوند و خود را سپر بلای کشور کرده ودرمقابل دشمنان ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه اگرچه امروز عده ای با نام اسلام در حال مبارزه با دین هستند اما خوشبختانه همه ملت های آزاده دنیا اعم از مسلمان و غیر مسلمان به ماهیت این گروه ها پی برده اند ودریافته اند که اینها بویی از اسلام نبرده‌اند، اظهارداشت: هدف اسلام از جهاد بیرون آوردن مسلمانان از زیر یوغ ستمگران است. بنابراین ظلمی که به مسلمین از سوی گروهک های انحرافی انجام می گیرد، کاملاً با مبانی قرآن و اهل بیت مخالف است. رویش های انقلاب اسلامی که در قالب دفاع مقدس نمود پیدا کردند، صحنه هایی بی نظیر را به تصویر کشیدند که دقیقاً نقطه مقابل تفکر جریانات تکفیری است. و از این رو اردوهای راهیان نور هم این ظرفیت را دارد تا نشان دهنده آن باشد که چه کسانی در مسیر اسلام هستند و چه کسانی در این راه حرکت نمی کنند.

وی تصریح کرد: طبق برآورد های به عمل آمده بیش از 80درصد زائران مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس جوانان بین 15 تا 35 ساله هستند.این افراد علاوه بر تاثیرپذیری فراوان از این حرکت فرهنگی، خود به عناصری تاثیرگذار در فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شده اند.

وی گفت: قطعاً این حرکت در مقابله با تفکرات تکفیری موثر بوده است.

ببنید الان درمیان زائران مناطق عملیاتی دفاع مقدس، اردوهایی از بازدیدکنندگان خارجی داریم. ما در ستاد مرکزی راهیان نور کشورهممواره درخواست هایی را از خارج کشور و اتباع دیگر کشورها داریم که متقاضی بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در کشور ما هستند. این کاروان ها از آمار خوبی برخورداند و قالبا ه به شکل خود جوش ساماندهی شده و به این مناطق سفر می کنند. آنها با سفر به این مناطق به دنبال پی بردن به راز پیروزی ملت ایران بر دشمنانش در دفاع مقدس هستند و این موضوع نشان دهنده اثرگذاری عمیق رسانه ای در این عرصه است.

**درخشش خوب رادیو بهاران در بهار

رییس بسیج صدا و سیما و فرمانده قرارگاه عملیات رسانه ای راهیان نور کشور گفت: رادیو بهاران بخوبی درخشید و مردم به درستی این رادیو را انتخاب کردند.

محمود عاطفی که مهمان برنامه پلاک از رادیو بهاران بود عنوان کرد:مردم در بهترین ایام سال در سبد سفرهای خانوادگی، سفر به مناطق عملیاتی را در اولویت قرار داده اند.

وی افزود: صدا و سیما نیز با توجه به رسالت اطلاع رسانی که دارد نیاز دانست این سفرهای معنوی را پوشش دهد تا کسانی که توفیق حضور نداشتند از اخبار آن مطلع شوند.

عاطفی تصریح کرد:رادیو بهاران بخوبی این خلاء را پر کرد و درخشید، و مردم نیز به درستی این رادیو را انتخاب کردند.

رییس بسیج صدا و سیما و فرمانده قرارگاه عملیات رسانه ای راهیان نور کشور با بیان اینکه رادیو بهاران مورد توجه اقشار مختلف مردم قرار گرفته عنوان کرد: بنده شخصا در مناطق عملیاتی که با مردم گفت و گو می کردم شاهد این بوده ام که آنها چقدر با برنامه های رادیو بهاران به ویژه برنامه ی پلاک ارتباط برقرار کردند.

وی افزود:ما حتی پیامکهایی از خارج از کشور داریم که نشان میدهد رادیو بهاران مخاطبهای خود را حتی در خارج از مرزها پیدا کرده است.

رییس بسیج صدا و سیما و فرمانده قرارگاه عملیات رسانه ای راهیان نور کشور در پایان با تشکر از سرکار خانم آبروانی معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران گفت:از تمامی عوامل برنامه ساز رادیو بهاران قدردانی میکنم و امیدوارم در آینده بتوانیم از تجارب این شبکه رادیویی بهره مند شویم.

**رویکرد جدیدسایبری بسیج صدا و سیما

مدیر گردان های سایبری بسیج صدا و سیما از برنامه های متنوع و ویژه که از سوی این گردان در ماه های اخیر ایجاد شده است خبر داد.

محمد حسین فیروزی گفت: با برنامه ریزی هایی که از ماه ها پیش داشته ایم توانستیم جشنواره عکس و فیلم کوتاه بهاران که با ۲۰ محور راهیان نور بود اغاز کنیم.

وی افزود:تا کنون از ابتدای شروع این جشنواره ۱۵ هزار نفر شرکت کرده اند و این نشان از استقبال خوب از جشنواره عکس و فیلم بهاران است.

فیروزی تصریح کرد:زاویه های دید راهیان نور از مناطق عملیاتی و یادمان ها بسیار زیبا است و اینها همگی در تصاویر و فیلم های ارسالی انان مشهود بود.

وی به مهلت دریافت اثار نیز اشاره کرد و گفت:مهلت دریافت آثار تا ۲۰ فروردین ماه سال جاری و از طریق شماره ۰۹۳۵۰۵۲۸۸۱۱ در شبکه اجتماعی تلگرام خواهد بود.

مدیر گردان های سایبری بسیج صدا و سیما در بخشی دیگر از این گفت و گو به رویکرد جدید در گردان سایبری اشاره کرد و گفت:با تغییرات خوبی که در برنامه های بسیج صدا و سیما رخ داده است برنامه ها تخصصی تر و حرفه ای تر شده اند و گردان سایبری نیز شامل این تحول شده است.

وی افزود:موج آفرینی و ایجاد محتوا بخصوص منطقه ای چون جریان یمن و همچنین اربعین حسینی (ع) حاصل این تغییرات بوده است.

فیروزی به دیگر فعالیت های انجام شده در بحث راهیان نور نیز اشاره کرد و گفت:راه اندازی شبکه های اجتماعی فعال با موضوع راهیان نور از دیگر فعالیت های ما در گردان سایبری بسیج صدا و سیما بود.

مدیر گردان های سایبری بسیج صدا و سیما در بخش دیگر نیز به ارسال پیام رهبری به جوانان غربی از سوی این گردان نیز اشاره کرد و افزود:گردان سایبری بسیج صدا و سیما جزو معدود سازمان هایی بود که توانست پیام مقام معظم رهبری به جوانان غربی را بصورت گسترده و با گرافیکی زیبا ارسال نماید.

وی تصریح کرد:تاکنون تقریبا ۷۵۰ هزار جوان غربی پیام مقام معظم رهبری را که توسط گردان سایبری بسیج صدا و سیما ارسال شده است دریافت کرده اند.

فیروزی افزود:با بیشتر شدن امکانات پیش بینی میکنیم روزانه بتوانیم این پیام را به ۳ هزار جوان در غرب ارسال کنیم.

مدیر گردان های سایبری بسیج صدا و سیما در پایان از راه اندازی نزدیک خبرگزاری عکس راهیان نیز خبر داد و افزود: در پایان فروردین ماه سال جاری خبرگزاری عکس راهیان نور راه اندازی خواهد شد و تولیدات مردمی راهیان نور به اضافه تصاویر گرفته شده از یادمان ها و مناطق عملیاتی نیز منتشر خواهد شد.

ارسال نظر: