شیخ نعیم قاسم: برای ریشه‌کنی داعش باید از گسترش وهابیت جلوگیری کرد

کدخبر: 2019474

معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که برای ریشه کنی تروریسم تکفیری از جمله داعش باید از گسترش اندیشه وهابی و حمایت مالی و نظامی از این پدیده خطرناک جلوگیری کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شیخ نعیم قاسم که در مراسم جشن تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن کریم در ضاحیه جنوبی بیروت سخن می گفت، اظهارداشت: در سال های گذشته بارها گفته ایم اسرائیل تنها یک دشمن ساده نیست بلکه دشمنی است که همواره به اشغال و تجاوز و سلب حقوق دیگران و سیطره بر مردم فکر می کند .

وی خاطرنشان کرد:برخی به ما می گویند که نباید اسرائیل را تحریک کنیم بلکه باید با آن تفاهم کنیم و این کافی است، سپس می توانیم با اطمینان و آرامش در کشور و خانه های خود زندگی کنیم .

معاون دبیرکل حزب الله با بیان این که « از آنها سئوال می کنیم، نتیجه چه می شود؟ آیا اسرائیل سال 1982 به لبنان حمله نکرد و 18 سال بعد اخراج نشد؟»، تصریح کرد: اگر نبود ضربه های مقاومت اسلامی و اقدامات و فداکاری های آن امکان نداشت اسرائیل را از خاک لبنان اخراج کرد .

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد که اشغالگر را به جز با مقاومت نمی توان سرجایش نشاند و خاک و سرزمین خود را آزاد کنیم .

وی اظهارداشت:چرا اسرائیل باید این حق را داشته باشد که همواره بتواند برای شروع جنگ و تجاوزعلیه ما و اشغال کشور ما فکر کند اما ما حق نداشته باشیم حتی فکر کنیم چگونه باید جلوی آن را بگیریم و درصدد کسب آمادگی های لازم برای دفاع از خود و کشورمان باشیم .

معاون دبیرکل حزب الله گفت: اسرائیل دشمنی است که تنها زبان مقاومت را می فهمد و ما هم مصمم هستیم که با زبان مقاومت صحبت کنیم حال اسرائیل به تجاوز علیه لبنان فکر کند و یا فکر نکند .

** دو راه مقابله با تروریسم تکفیری

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بارها گفته ایم و تکرار کرده ایم که تروریسم تکفیری یک طرح خطرناک نه فقط برای مسلمانان که برای همه انسان ها است .

وی تصریح کرد: تروریسم تکفیری فقط خطری برای مقاومت و یا واکنشی در مقابل آن نیست بلکه همه لبنان وکشورهای عربی و اسلامی و کشورهای جهان را تهدید می کند و خطری برای اسلام ناب محمدی(ص) است .

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد:تروریست های تکفیری، شیاطین و حیواناتی وحشی درلباس مسلمانان هستند که به خود رحم نمی کنند پس چگونه می توانند به دیگران رحم کنند .

شیخ نعیم قاسم اظهارداشت: امروز در جهان ملاحظه می کنیم، همه کسانی که بهائی سنگین درمقابل تروریسم تکفیری می پردازند، همان کسائی هستند که تروریسم تکفیری را ایجاد و از آن حمایت کرده اند و اکنون علیه خود آنها اقدام می کند .

وی با بیان این که « دو راه برای مقابله با تروریسم تکفیری وحشی و حل این معضل وجود دارد»، گفت: راه اول جلوگیری از گسترش اندیشه وهابی است که مردم را با روشی انحرافی و اشتباه تربیت می کند و راه دوم جلوگیری از کمک های مالی و حمایت های سیاسی و نظامی منطقه ای و جهانی از آن است .

** داعش یک توهم بزرگ است

معاون دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: داعش یک توهم بزرگ است و هرگز نمی توانست موصل عراق و رقه سوریه را اشغال کند و یا مرتکب انفجارها در اماکن مختلف جهان از جمله بروکسل و فرانسه شود اگر برخی در جهان و منطقه از آن حمایت نمی کردند تا ما را بکشد .

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: آنها فکر می کردند داعش فقط ما را می کشد و آنها در امنیت و امان خواهند بود اما امروز مشخص شده، داعشی که از آن برای کشتن ما استفاده می کردند، اکنون درصدد کشتن خود آنها است .

وی تاکید کرد: امروز همه باید در مقابل خطر تروریسم تکفیری بایستند و توجیه دلایل این پدیده خطرناک کافی است، باید برای ریشه کنی این سرطان خطرناک که هیچ رابطه ای با اسلام ندارد، اقدام و در وهله اول باید حامیان فکری، مالی و نظامی آن را نابود کرد .

** مجازات مجرمان پرونده اینترنت غیرقانونی

معاون دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود، به دو مشکل اقتصادی و امنیتی شبکه غیرقانونی اینترنت در لبنان برای ملت و دولت آن اشاره کرد و گفت که با کشف این شبکه جلوی یکی از منافذ امنیتی و فساد در لبنان گرفته شده است و امیدواریم تحقیقات در این پرونده تا نهایت پیش رود و مجرمان به اشد مجازات برسند .

شیخ نعیم قاسم افزود: باید در این پرونده جلوی هرگونه مداخله سیاسی و طائفه ای برای حمایت از مجرمان تحت هرعنوانی که هستند گرفته شود .

وی اظهارداشت:شنیده ایم فشارهائی بر دستگاه قضائی لبنان وارد شده تا جلوی بازخواست و محاکمه مجرمان گرفته و با این پرونده به طور عادی برخورد شود .

** پاسخی به نتانیاهو

معاون دبیرکل حزب الله درباره این سخن « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که« اشغالگری منشاء تروریسم نیست بلکه یک پدیده خونین ایدئولوژیک است»، خاطرنشان کرد که نتانیاهو قصد دارد تا بگوید اسرائیل منشاء تروریسم نیست .

شیخ نعیم قاسم درعین حال تصریح کرد: با قسمت اول سخن نتانیاهو موافق هستیم، زیرا مقاومت نتیجه اشغالگری است و هرگز نمی تواند تروریسم باشد چه در لبنان و چه در فلسطین .

وی تاکید کرد: با قسمت دوم سخن نتانیاهو هم موافق هستیم که می گوید منشاء تروریسم، ایدئولوژی خونین است و به همین دلیل است که امروز اسرائیل و تکفیری ها که دارای ایدئولوژی های خونین هستند با هم شریک و همدست شده اند .

معاون دبیرکل حزب الله اظهارداشت: الحمد لله ما مقاومتی هستیم که تروریسم اسرائیلی و تفکیری را رسوا کرده و ان شاء الله پیروزی مقاومت در مقابل این دو تروریسم نزدیک است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: