قالیباف اعلام کرد:

افتتاح خط مترو "نمایشگاه شهر آفتاب" تا اردیبهشت/ رونمایی از بازگشت به زندگی در منطقه ۱۲

کدخبر: 2019554

شهردار تهران گفت: خط مترو نمایشگاه شهر آفتاب تا اردیبهشت امسال افتتاح و زیر بار خواهد رفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد باقر قالیباف در بازدید از ستاد گردشگری تهران با اشاره به بازدید خود از مجموعه شهر آفتاب گفت: نمایشگاه شهر آفتاب همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب افتتاح می شود و در همین راستا خط مترو در این محدوده نیز در همان بازه زمانی بهره برداری می شود.

شهردار تهران افزود: بالغ بر 110 هزار متر فضا برای ارائه خدمات ناشران در نظر گرفته شده است که تا پایان فروردین تمامی فعالیت ها به اتمام می رسد و اردیبهشت افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی همچنین با بیان اینکه موضوع گردشگری برای تمامی کشورها و شهرها از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: در همین راستا شهرداری در طول سه تا چهار سال اخیر درصدد برآمده است تا بسترسازی آن را در تهران فراهم سازد.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری کاری دولتی نیست گفت: اما شهرداری در تلاش است تا با بسترسازی مناسب بخش خصوصی وارد این عرصه شود.

شهردار تهران ادامه داد: سامانه تلفنی 137 و سایت رسمی visit.ir همچنان در حال ارائه خدمت رسانی به گردشگران در پایتخت هستند و همچنین شهرداری تهران نیز مراکزی را برای اسکان موقت و اردوگاهی این افراد در سطح شهر در نظر گرفته است.

قالیباف افزود: بالغ بر 100 هزار کارت در راستای ارائه هرچه بهتر خدمت رسانی به مردم صادر شده است که در این کارت ها مبلغ پنج هزار تومان جهت استفاده از حمل و نقل عمومی و همچنین تخفیفات ویژه برای بازدید از مکان های دیدنی تهران در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بر اساس آمار دریافتی تاکنون بالغ بر 25 هزار مسافر به این شبکه مراجعه و از اماکن اسکان استفاده کرده اند.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در این حوزه تعاملی با دیگر استان های کشور ندارد گفت: در حال حاظر لایحه ای را به شورای شهر ارائه داده ایم که سازمان گردشگردی در طول سال فعال باشد و هم اکنون در انتظار تصویب شورای شهر تهران برای تحقق این موضوع هستیم.

قالیباف گفت: بیش از 10 هزار شغل در ستاد گردشگری نوروزی ایجاد شده است.

شهردار تهران افزود: عوامل شهرداری تهران در روزهای 12،11 و 13 فروردین در میدان مشق محله هرندی حضور دارند و از منطقه 12 به علت بازگشت زندگی به این منطقه گردشگری رونمایی می شود.

ارسال نظر: