هیئت‌های فتح و حماس امشب در دوحه دیدار می‌کنند

کدخبر: 2019572

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که هیئتی از این جنبش امشب در دوحه با هیئت جنبش فتح به‌منظور تکمیل گفتگوهای مربوط به اجرای توافق آشتی دیدار می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: اسماعیل رضوان گفت که هیئتی از حماس امشب در دوحه پایتخت قطر با هیئت جنبش فتح به‌منظور تکمیل گفت‌وگوهای مربوط به راهکار اجرای توافق آشتی دیدار می‌کند.

وی افزود: امیدوار هستیم که در این دیدار دو طرف به توافقی درباره طرح عملی، روشن، دقیق و مشخص جهت اجرای توافق آشتی دست یابند.

رضوان همچنین اظهار داشت که موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس ریاست هیئت این جنبش و عزام الاحمد عضو کمیته مرکزی فتح نیز ریاست این جنبش را در این دیدار به‌عهده خواهد داشت.

پیش از این خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از وجود ترتیباتی برای دیدار قریب الوقوع هیئت‌های فتح و حماس جهت تکمیل گفت‌وگوهای مربوط به اجرای توافق آشتی که اخیراً در دوحه حاصل شد، خبر داده بود.

هیئت‌های دو جنبش مذکور ماه گذشته در دوحه پایتخت قطر با یکدیگر دیدار و سازوکارهای اجرای توافق آشتی و رفع موانع بر سر راه این توافق را بررسی کردند.

جنبش حماس پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرد که با جنبش فتح به یک طرح عملی برای اجرای توافق آشتی فلسطینیان و پایان دادن به دودستگی داخلی دست یافته است.

ارسال نظر: