پایان مهلت AFC و سکوت عجیب فدراسیون فوتبال

چه کشوری میزبان باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان می‌شود؟

کدخبر: 2019592

در حالی که قرار بود فدراسیون فوتبال ایران تا روز ششم فرودین ماه مکان میزبانی باشگاه‌های ایرانی برابر نماینده‌های عربستان در لیگ قهرمانان آسیا را معرفی کند تا کنون این اتفاق نیفتاده است.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین »، در حالی که قرار بود فدراسیون فوتبال ایران تا روز ششم فرودین ماه مکان میزبانی باشگاه‌های ایرانی برابر نماینده‌های عربستان در لیگ قهرمانان آسیا را معرفی کند تا کنون این اتفاق نیفتاده است.

بعد از این که مقرر شد بازی‌های باشگاه‌های ایرانی با نماینده‌های عربستان به دلیل شکایت این کشور در کشوری ثالث برگزار شود نماینده‌های عربستان خیلی زودتر از موعد مقرر کشور امارات را به عنوان میزبان بازی‌هایشان انتخاب کردند اما در پایان مهلت قانونی که AFC تعیین کرده هنوز ایران کشوری را به عنوان میزبان بازی‌های خود انتخاب نکرده است و این موضوع موجی از بلاتکلیفی را در بین 3 باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به وجود آورده است.

هرچند گفته می‌شود فدراسیون فوتبال ایران هنوز کشوری را به عنوان میزبان بازی‌های باشگاهی خود انتخاب نکرده است اما عده‌ای هم بر این باور هستند که علی کفاشیان کشور میزبان را به AFC معرفی کرده است اما برای اینکه با نارضایتی باشگاه‌های ایران روبرو نشود فعلا نام کشور میزبان را رسما اعلام نکرده است تا در شرایطی آرام این موضوع رسانه‌ای شود. این اتفاق در حالی افتاده است که تیم‌های تراکتورسازی و ذوب آهن فعلا کشورهای میزبان بازی‌های خود را پیشنهاد داده‌اند و فقط سپاهان است که در این باره سکوت کرده است.

تراکتورسازی در آرزوی سفر به ازبکستان

تیم فوتبال تراکتورسازی اعلام کرده است که حاضر نیست کشور امارات به عنوان میزبان بازی‌های تیم های ایرانی انتخاب شود و این تیم در این صورت حاضر به بازی کردن با حریف عربستانی خود نیست. آنها ازبکستان را برای میزبانی بازی‌هایشان پیشنهاد داده‌اند و اتفاقا برای این مساله دلایل قانع کننده ای هم دارند. آنها می‌گویند آب و هوای امارات گرم و شرجی است و به هیچ عنوان با هوای سرد و خشک تبریز مطابقت ندارد. به همین دلیل هم هست که آنها درخواست کرده‌اند ازبکستان به عنوان میزبان بازی‌های این تیم انتخاب شود. ازبکستان کشوری است که شرایطش از نظر آب و هوایی به تبریز نزدیک است و طبیعی است که آنها بخواهند در کشوری بازی کنند که حداقل از نظر آب و هوایی برای آنها شرایط خوبی داشته باشند و بتوانند مقابل نماینده‌های عربستان به میدان بروند. با توجه به این که تراکتورسازی با الهلال قدرتمند همگروه است طبیعی است که آنها تمام تلاش خود را می‌کنند تا در بهترین شرایط مقابل این تیم با سابقه قرار بگیرند.

ذوب‌آهن و درخواستی عجیب

ذوب‌آهن در بیانه ای که روز گذشت منتشر کرد پیشنهادهای عجیبی برای کشور میزبان بازی‌های خود داشته است. این باشگاه با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال از آنها خواسته است که هرچه زودتر تکلیف کشور میزبان را مشخص کنند. جالب است که بدانید در نامه آنها قید شده است که پیشنهاد باشگاه ذوب آهن میزبانی در کشور ازبکستان یا تاجیکستان است و اگر هم که نشد این کشور حاضر است در استرالیا از نماینده کشور عربستان میزبانی کند. این درخواست از آن نظر بسیار عجیب به نظر می‌رسد که بدانید فاصله ایران تا استرالیا بسیار زیاد است و با توجه به هزینه سفر به این کشور و البته به تعویق افتادن احتمالی بازی‌های لیگ خیلی بعید است فدراسیون فوتبال با این درخواست موافقت کند.

سکوت عجیب سپاهان

این تیم در مورد میزبانی سکوت عجیبی کرده است و این مساله باعث تعجب خیلی‌ها شده است. سپاهان که باشگاه با نفوذی در فوتبال ایران محسوب می‌شود همیشه در این تصمیم گیری ها حرف اول را زده است اما این بار به شکل عجیبی سکوت کرده است و هیچ پیشنهادی در مورد انتخاب کشور میزبان نداده است. در این مورد فقط می‌توان یک احتمال داد و آن هم این است که سپاهان در این فصل بدترین نتایج را در بین تمام‌های ایرانی گرفته است و شاید این بهانه‌ای است برای اینکه در صورتی که این تیم نتیجه نگرفت بتواند تقصیرها را به گردن عوامل بیرونی این باشگاه بیندازد. این سکوت عجیب سپاهان در حالی همچنان ادامه دارد که هم اکنون فرصت تعیین شده برای انتخاب کشور میزبان تمام شده است و این باشگاه هیچ موضع گیری در این باره نکرده است.

فدراسیون فوتبال، امارات را انتخاب می‌کند؟

هرچند 2 باشگاه تراکتورسازی و ذوب‌آهن پیشنهادهای متفاوتی در مورد انتخاب کشور میزبان داده اند اما به نظر می‌رسد نظر فدراسیون فوتبال ایران مثل عربستان روی امارات است. هرچه که باشد ایران فاصله ای با امارات ندارد و هزینه سفر به این کشور کمتر است. از همه این ها مهمتر در این کشور ایرانی‌های زیادی هم حضور دارند که می‌توانند تیم‌های ایرانی را تشویق کنند و به همین دلیل هم است که کشور امارات می‌تواند به صرفه ترین کشور باشد. البته هنوز فدراسیون فوتبال موضع رسمی خود را اعلام نکرده است اما به نظر می‌رسد ظرف روزهای آینده این اتفاق نهایی بشود.

ارسال نظر: