شبکه سه، از خردادماه اچ دی می‌شود

کدخبر: 2020253

معاون سیمای رسانه ملی زمان اچ دی شدن شبکه سه سیما را خردادماه و یا اوایل تابستان عنوان کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهر نوشت:

علی اصغر پورمحمدی با اشاره به خبر اچ دی شدن شبکه سه سیما که پیش از این مطرح شد، بیان کرد: آقای سرافراز رییس صداوسیما پیش از این دستور تبدیل اس دی به اچ دی شبکه سه سیما را در یک برنامه زمان بندی شده داده بودند و با تلاش همکاران فنی این اقدام به زودی انجام خواهد شد .

وی با اشاره به هزینه های لازم برای اچ دی شدن شبکه های سیما یادآور شد: در سراسر دنیا دولت ها به صورت یک برنامه ملی سرمایه گذاری کرده و بودجه هایی را در اختیار قرار می دهند تا به ارتقای تکنولوژی رسانه ای کمک کنند. ما در این حوزه باید هزینه های سرسام آوری را متحمل شویم و امیدواریم دولت به ما کمک کند .

پورمحمدی همچنین با اشاره به زمان اجرایی اطرح اچ دی شدن شبکه سه بیان کرد: این طرح در اولویت اقدامات فنی سازمان صداوسیما قرار گرفته و با تلاش همکاران قرار است در ماه خرداد یا اوایل تابستان شبکه سه به صورت اچ دی پخش شود .

معاون سیمای رسانه ملی در پاسخ به اینکه برای فراهم کردن بستر اچ دی شبکه سه سیما چه شبکه هایی حذف و یا ادغام خواهند شد، تاکید کرد: قرار نیست برای اچ دی شدن شبکه سه سیما هیچ یک از شبکه ها حذف و یا ادغام شوند .

پورمحمدی در پایان درباره چرایی اچ دی شدن شبکه سه سیما در میان دیگر شبکه های سراسری عنوان کرد: شبکه سه سیما در بیش از ۱۵ سال گذشته جزو شبکه های پربیننده بوده است و امیدواریم که سایر شبکه ها هم اچ دی شوند .

ارسال نظر: