وزیر دادگستری:

بانوان حقوقی نقش مهمی در نظام قضایی ایران دارند

کدخبر: 2020543

وزیر دادگستری بر نقش کلیدی زنان در حوزه تربیتی و تجلی حقیقت انسانی تأکید کرد و گفت: زنان حقوقی کشور نقش مهمی در فضایی و حوزه وکالت و مشاوران حقوقی دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی در مراسم تجلیل از بانوان شاغل در وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی، با تبریک ولادت حضرت زهرا و هفته زن، گفت: باید از شما که با اسلامت فکری و همت و پشتکار نماد بانوان جمهوری اسلامی هستید تقدیر کرد و در اداره کشور مشارکت دارید به‌ویژه شما بانوان که در حوزه حقوق بااهمیت بالایی که در سطح جهان دارد فعال هستید و مسئولیت مهنی بر عهده‌دارید .

وی افزود: حقوق همزاد با حقیقت انسانی است و جلوه حیات انسانی و شاخص کرامت انسانی حق و حقیقت است و سایر امور همچون اشتغال و نیازهای فردی و اجتماعی همگی مرتبط با حقیقت ناب انسانی نیست و مقتضیات وجود مادی انسان است اما حق و حقیقت ویژگی بارز حیات انسانی است .

وزیر دادگستری همچنین به وجود معارف در حق‌طلبی و حق‌خواهی اشاره کرد و گفت: حق‌طلبی متناسب با خمیرمایه انسانی است و حقوق کار ویژه حق‌طلبی است و در این حوزه زنان نقش بسیار ارزنده‌ای ایفاء می‌کنند و در گروه‌های وکالت و مشاوره حقوقی و در حوزه‌های دانشگاهی حقوق زنان نقش ویژه‌ای را ایفاء می‌کنند .

پورمحمدی بیان کرد: در وزارت دادگستری از نوآوری‌های بانوان در امور حقوقی بهره‌مند هستیم .

وی در بخشی از سخنانش به جایگاه تاریخی و دینی حضرت فاطمه سلام‌الله خاطرنشان کرد: ایشان محور امور مهمی در تاریخ اسلام بودند .

وزیر دادگستری همچنین اظهار کرد: جمهوری اسلامی صرفاً پیشرفت را با معیارهای جهان امروز نمی‌سنجد وزندگی را با محوریت حیات طیبه و حول محور زنان می‌داند زیرا در اسلام مادر اساس زندگی است و محور و پایه خانواده و جامعه است .

پورمحمدی در ادامه یادآور شد: مطابق تعبیر حضرت امام از به معراج رفتن مرد از دامان زن باید توجه کنیم که زن در ساختن شخصیت انسانی نقش‌آفرین‌تر از مردان است و هرچند مردان نقش‌های اساسی ایفاء می‌کنند اما انسان‌سازی و تربیت انسانی از سوی زنان صورت می‌گیرد و تکریم زنان تکریم انسانیت است .

وی عملیات روانی جهان را متمرکز برزنان دانست و گفت: اگر زنان از مسیر انسانی خارج شوند می‌توانند جامعه انسانی را از مسیر درست خارج کند و بر همین اساس اسلام بر عفاف زنان تأکید دارد که حیات بشر بر سلامت زنان استوار است و رفتار زنان شاخص ارتقاء جامعه است .

وزیر دادگستری اشتغال زنان را یک بازدهی افزون آن‌ها به جامعه دانست و گفت: پروفسور تافلر برترین اقتصاددان جهان معتقد است اگر تمام ثروت‌های جهان را جمع کنیم 50 هزار میلیارد دلار می‌شود و همین میزان ارزش اقتصادی نامشهود زنان در خانواده‌هاست که به خود تولیدی و خودمصرفی مشغول است .

پورمحمدی همچنین نقش زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی را کلیدی دانست و گفت: زنان با مدیریت صحیح خانواده و توجه به‌صرفه جویی می‌توانند به رشد و توسعه اقتصاد جامعه کمک شایانی کنند.

وی قرار گرفتن زنان در موقعیت اساسی خود را مهم خواند و یادآور شد: باور عمیق قلبی است که موجب رشد جامعه انسانی است و این مهم از منشأ باور جامعه زنان و دختران به اساس و حقیقت زندگی انسانی و لازم است دختران وزنان به حقوق اساسی و انسانی خودآگاه شوند.

ارسال نظر: