تشکری هاشمی به «نسیم آنلاین» خبرداد:

بررسی تمدید فاینانس کشور چین برای مترو تهران روی میز شورای اقتصاد

کدخبر: 2020778

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از بررسی تمدید فاینانس کشور چین برای توسعه خطوط متروی تهران توسط شورای اقتصاد خبر داد و عنوان کرد: در صورت تمدید این فاینانس توسط شورای اقتصاد ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون دلار برای هر خط مترو در حال توسعه اختصاص یابد.

سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین » با اشاره به فاینانس کشور چین برای توسعه خطوط متروی تهران عنوان کرد: متاسفانه هنگام حضور رییس جمهور چین در کشورمان این موضوع به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت دار که در قالب یک تفاهم نامه بین ایران و کشور چین رد و بدل شود طرح نشد .

وی ادامه داد: با این وجود با رایزنی‌های محمد باقر قالیباف و معاون اول رییس جمهور این وعده داده شد که موضوع فاینانس چین برای توسعه خطوط باقی مانده متروی تهران عملیاتی شود .

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه پرونده فاینانس چین در حال حاضر در حال بررسی در شورای اقتصاد است، گفت: با توجه به اینکه مصوبه‌های لازم در این مورد در گذشته گرفته شده و تنها نیاز به تمدید این فاینانس از سوی شورای اقتصاد دارد به محض تمدید آن این موضوع عملیاتی می‌شود .

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه در تمدید فاینانس چین نباید فرصت را از دست داد، عنوان کرد: شهرداری تهران بسیار خوشبین است در صورت تمدید فاینانس توسط شورای اقتصاد ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون دلار برای هر خط مترو در حال توسعه اختصاص یابد. هر چند این عدد با مبلغ واقعی هزینه‌های توسعه خطوط مترو فاصله بسیار دارد اما به عنوان گامی رو به جلو محسوب می‌شود .

ارسال نظر: