کره‌شمالی اعلام کرد:

تحریم‌های سازمان ملل باعث حمله اتمی به آمریکا می‌شود

کدخبر: 2020792

هیات نظامی عالی کره‌شمالی "نیروهای متخاصم" تحت امر آمریکا را به محاصره کشورش به سبک لنینگراد در جنگ جهانی دوم و کوبا در دوران بحران موشکی جنگ سرد متهم کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سخنگوی کمیسیون دفاع ملی کره‌شمالی (NDC) در بیانیه‌ای که در خبرگزاری رسمی پیونگ‌یانگ منتشر شد، همچنین گفت که تازه‌ترین دور از تحریم‌های سازمان ملل متحد بر سر برنامه تسلیحاتی اتمی "بی‌مورد و خودکشی" است و می‌تواند یک حمله هسته‌ای به سرزمین اصلی آمریکا را در پی داشته باشد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در پی آنکه پیونگ‌یانگ چهارمین آزمایش اتمی خود را ماه ژانویه انجام داد و یک ماه پس از آن راکتی پرتاب کرد، تحریم‌های اقتصادی سنگینی علیه کره‌شمالی وضع کرد.

سخنگوی کمیسیون دفاع ملی کره‌شمالی گفت، تحریم‌های مذکور کار "آمریکا و سایر نیروهای متخاصم" است که قصد حمله به کره‌شمالی را دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: محاصره لنینگراد که رعب و وحشت را به قلب مردم انداخت و نیز بحران در کارائیب در دوران جنگ سرد به شدت به شرایط کنونی ما شباهت دارد. چنین رفتارهایی تنها موجب تقویت عزم ما می‌شود. واشنگتن در حال مهندسی بحرانی است که می‌تواند کره‌شمالی را وادار کند که هر لحظه به خاک آمریکا یک حمله تلافی‌جویانه هسته‌ای انجام دهد.

محاصره لنینگراد عملیات نظامی طولانی مدتی بود که توسط نیروهای آلمانی بر ضد شهر لنینگراد (شهری تاریخی که امروزه با نام سن پترزبورگ شناخته می‌شود) در جبهه شرقی جنگ جهانی دوم انجام گرفت. محاصره هشتم سپتامبر ۱۹۴۱، زمانی که آخرین جاده ورودی به شهر مسدود شد، آغاز گشت. گرچه نیروهای شوروی ۱۸ ژانویه ۱۹۴۳ موفق به بازکردن یک راه باریک برای ورود به شهر شدند، اما آزاد شدن شهر تا ۲۷ ژانویه ۱۹۴۴، یعنی بعد از ۸۷۲ روز، به درازا کشید. این محاصره یکی از طولانی‌ترین و ویرانگرترین محاصره‌ها در تاریخ بود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: