دبیر کل کانون صرافان در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

افزایش قیمت طلا داخلی نیست/ تا زمانیکه آثار رفع تحریم‌ها مشهود نشود، دلار ارزان نمی‌شود

کدخبر: 2020795

بنت لفطه گفت: به دلیل تعطیلی ایام عید، عده‌ای بسیار اندک به خرید و فروش دلار مشغول بوده و قیمت را بنا بر منافع خود تنظیم کردند

عبدالامیر بنت لفطه، دبیر کل کانون صرافان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » در رابطه با افزایش قیمت سکه و تغییرات قیمت دلار بیان داشت: در حقیقت در زمان عید عده‌ای بسیار اندک به خرید و فروش دلار مشغول بودند و لذا قیمت را بنا بر منافع خود تنظیم می کردند، بنابراین این تغییرات بی معنا است.

وی ادامه داد: در حقیقت در تعطیلات عید، هم شرکت‌ها تعطیل بوده‌اند و هم عرضه در بازار نیز به شکل منسجم و رسمی نبوده است. بنابراین این قیمت‌ها توافقی بوده و قیمت‌های واقعی نخواهد بود.

وی در رابطه با قیمت طلا نیز به نسیم آنلاین بیان داشت: این افزایش نیز منحصر به کشور ما نبوده و قیمت انس طلا نیز به صورت جهانی بالا رفته است و بنابراین تغییرات قیمت در کشور ما نیز تحت تأثیر افزایش قیمت در جهان بوده است.

دبیر کانون صرافان در رابطه با پیش بینی قیمت دلار در آینده اظهار داشت: تا زمانی که اثرات رفع تحریم مشهود نشود، وضعیت عرضه و تقاضا در بازار دلار نیز به همین روال خواهد ماند. پس از آن قطعا احتمال کاهش دلار خواهد بود.

ارسال نظر: