آخرین تحولات عراق؛

کشته شدن ۴۰ داعشی در کرکوک و نینوا/ نبرد برای آزاد سازی عراق ادامه دارد

کدخبر: 2021057

منابع عراقی از کشته شدن ۷۱ نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در استان‌های نینوا و کرکوک این کشور خبر دادند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: ستاد اطلاع رسانی جنگ عراق از کشته شدن 30 تروریست و انفجار یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در جنوب موصل خبر داد.

این ستاد اعلام کرد: یگان های لشکر 15 عملیات آزادسازی نینوا 30 تروریست را کشته و یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده را در روستای القصر از توابع بخش مخمور در جنوب موصل منفجر کردند.

کشته شدن 30 داعشی در کرکوک

یک منبع امنیتی در استان کرکوک اعلام کرد که 30 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش از جمله تعدادی از سران مهم این گروه در انفجاری انتحاری در جنوب غربی این استان کشته و 15 نفر دیگر زخمی شدند.

این منبع امنیتی تصریح کرد: تعدادی از عناصر داعش درحال بستن کمربندهای انفجاری در میان تجمع عناصر این گروه در روستای ربیضه در بخش الرشاد در 35 کیلومتری جنوب غربی برای حمله به مواضع نیروهای امنیتی در کوهستان حمرین و حوزه های نفتی علاس و عجیل در استان صلاح الدین بودند.

وی افزود: همزمان با بستن کمربندهای انفجاری، یک کمربند به علت نقض فنی در میان این تجمع مجفر شد که در جریان آن 30 عنصر داعش از جمله سران مهم این گروه کشته و 15 نفر دیگر زخمی شدند.

هلاکت 11 عنصر داعش در نینوا

یک منبع در فرماندهی عملیات نینوا اعلام کرد که 11 نفر از عناصر داعش در حمله هوایی ائتلاف به جنوب این استان کشته شدند.

وی گفت: جنگنده های ائتلاف مواضع داعش در اطراف روستای النصر در بخش القیاره در 45 کیلومتری جنوب نینوا را بمباران کردند که به کشته شدن 11 داعشی منجر شد.

نشست العامری با فرماندهان الحشد الشعبی در طوزخورماتو

بدر هادی العامری دبیرکل سازمان بدر نشستی امنیتی را با فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) در مقر این سازمان در بخش طوزخورماتو در شرق استان صلاح الدین برگزار کرد.

محمد مهدی البیاتی از رهبران سازمان بدر گفت: این نشست با فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی ترکمان با حضور ابورضا النجار فرمانده نیروهای داوطلب مردمی در محور شمال ومهدی تقی اسمامیل فرمانده این نیروها در محور آمرلی و مصطفی الامرلی رئیس پلیس بخش طوزخورماتو و سایر پرسنل سازمان بدر به منظور بررسی اوضاع این بخش برگزار شد.

البیاتی گفت: العامری درباره مشکلات باقی مانده با کردها صحبت و تاکید کرد که باید با کردها به راهکاری ریشه ای دست یافت.

البیاتی افزود: فرماندهان طوزخورماتو درباره مشکلات باقی مانده با کردها صحبت کردند. موارد مورد توافق در جریان رویدادهای اخیر اجرایی نشده است که مهمترین آنها خروج نیروهای پیشمرگه کرد از سیلوی این بخش و نیز تحویل پست های بازرسی به پلیس محلی است. کردها برخلاف اینکار، حضور نیروهای پیشمرگه در این بخش را تقویت کرده اند.

ارسال نظر: