مفتی سوریه فاش کرد:

سازش با رژیم صهیونیستی شرط غرب برای توقف جنگ سوریه

کدخبر: 2021162

مفتی سوریه فاش کرد به رهبران سوریه پیشنهاد دادند در مقابل سازش با رژیم صهیونیستی، جنگ در این کشور را متوقف می‌کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی سوریه که شب گذشته مصاحبه‌ مفصل آن از شبکه تلویزیونی المیادین پخش شد، تاکیدکرد فلسطین همچنان مسئله محوری ما باقی خواهد ماند.

وی بر آشتی با همه به ویژه کسانی که دستانشان به خون بیگناهان آغشته نیست، تاکید کرد و ادعای برخی که می‌گویند آنچه در سوریه جریان دارد، یک جنگ مذهبی است، بی‌اساس خواند.

وی شایعه پناهنده شدنش به سلطان‌نشین عمان را تکذیب کرد.

مفتی سوریه فاش کرد پیشنهادی به رهبری سوریه برای پایان جنگ در سوریه داشده شد و آن پیشنهاد این بود که با اسرائیل صلح کند تا جنگ متوقف شود.

شیخ حسون تاکید کرد فلسطین همچنان محور و مسئله مرکزی ما باقی خواهد ماند، ما به خاطر فلسطین کسانی را در آغوش خود گرفتیم که از پشت به ما خنجر زدند.

وی افزود هر گاه تصمیم نشست سران عرب مستقل اتخاذ شود، آنگاه به اتحادیه و نشست‌هایش برمی‌گردیم.

شیخ حسون از مسئولان تشکل موسوم به اتحادیه جهانی علمای مسلمان(تشکلی که شیخ قرضاوی ریاست آن را برعهده دارد) دعوت کرد برای گفت‌وگو به سوریه سفر کنند.

وی گفت در هیچ کشور عربی مدارس شرعی و تنوع و گوناگونی مذهبی که در سوریه وجود دارد، وجود ندارد، هر کس شبکه دینی را برای یاری یک مذهب یا طایفه‌ یا گروهی علیه امت اسلام باز کند، از نظر خداوند در زمره کسانی است که امت را متفرق و پراکنده می‌کنند.

شیخ حسون تاکید کرد به اروپایی‌ها درباره افراط‌گرایی که به نام دموکراسی از آن حمایت می‌کنند، هشدار داده است.

وی افزود: خطاب به غربی‌ها گفتم اگر سوریه و لبنان را بمباران کنید، آتش آن دامان شما را هم خواهد گرفت، من فقط اروپایی‌ها را نصیحت کردم نه تهدید.

مفتی سوریه همچنین درباره وضع مساجد این کشور گفت در سال 2010 تعداد مساجد در سوریه از 25 هزار باب فراتر رفته بود.

ارسال نظر: