در صحن علنی شورای شهر صورت گرفت

لزوم کاهش تعرفه برق سرای محلات/ انتقاد از تعرفه سه برابری برق مترو نسبت به سایر دستگاه‌های دولتی

کدخبر: 2021196

در دویست و چهل هشتمین جلسه علنی شورای شهر محسن پیرهادی بر لزوم کاهش تعرفه برق سرای محلات تاکید کرد و ابوالفضل قناعتی از تعرفه سه برابری برق مترو نسبت به سایر دستگاه‌های دولتی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، مرتضی طلایی، نایب رییس شورای شهر تهران در دویس و چهل و هشتیمن جلسه علنی شورا شهر با اشاره به لوزم فرهنگ سازی در مصرف برق عنوان کرد: شهرداری تهران با توجه به اینکه در هر محله امکاناتی برای اطلاع رسانی دارد می‌تواند این موضوع را به خوبی انجام دهد. همچنین در برخی از محلات به ویژه در جنوب شهر تیرهای برق در بازگشایی معابر همچنان بر زمین باقی مانده است. پیشنهاد می‌کنم در قالب یک برنامه در مدتی معین این تیر‌ها جمع آوری شود.

لزوم ابلاغ دستورالعمل سیم کشی در ساختمان‌های در حال تاسیس

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از سوختگی‌ها به دلیل برق گرفتگی ساختمان‌های در حال ساخت و ساز استف اظهار کرد: می‌توان در مدت ساخت وساز این کابل‌ها را روکش کرد تا این اتفاق رخ ندهد شرکت برق و شهرداری باید دستورالعملی در این مورد صادر کند.

طلایی با بیان اینکه می‌توان با یک مصوبه در شورای شهر الزام استفاده بلند مرتبه‌ها از انرژی خورشیدی را فرهنگ سازی کرد، گفت: بیشتر پارک‌ها شاهد عبور کابل‌های فشار قوی است با دانش امروزی می‌توان درقالب موافق نامه با شهرداری تمام این کابل‌ها به زیر زمین انتقال یابد.

در ادامه ابوالفضل قناعتی با اشاره به تفاوت قیمت برق مناطق مسکونی عنوان کرد: از سوی دیگر برق مترو سه برابر قیمت تعرفه دولتی است. دولت به ما می‌گوید قیمت بلیت مترو را افزایش ندهد اگر دولت در این مورد حساس است می‌تواند در جلسه‌ای مشترک کاری کرد که قیمت‌ها کنترل شود و هزینه‌ها کاهش یابد.

شهرداری باید پول جت فن تونل‌ها را بدهد

در ادامه احمد دنیامالی با بیان اینکه یک سوم شبکه برق در تهران است، گفت: از شرکت برق انتظار می‌رود تا موضوع انرژی‌های نو و تجدید پذیر را با همکاری پیش برد در صورتی که درتهران این موضوع اجرایی شود الگویی برای کشور و مقدمه‌ای برای حرکت جدی در این مورد در کشور است.

دنیامالی گفت: در شهر تهران ۲ میلیون تلویزیون لامپی است که چند برابر مصرف برق دارند. مشکل اصلی در کشور این است که بیشتر وسائل برقی منازل با وجود تین که برچسب انرژی دارند اما در رده سبز قرار ندارند.

این عضو شورای شهر با تایید اینکه شهرداری باید پول برق جت فن‌ها را پرداخت کند، عنوان کرد: اما در برخی بزرگراه‌ها شهرداری در حال پرداخت پول برق است می‌توان این مبلغ را تها‌تر کرد.

وی با اشاره به موضوع افزایش موتورهای برقی اظهار کرد: در آینده ناچاریم موضوع گاز را از منازل حذف کنیم و برق که ایمن‌تر است را جایگزین کنیم. لذا شرکت برق برای این دو مرود موضوعات توسعه‌ای را مد نظر قرار دهد.

همچنین مجتبی شاکری با اشاره به پست‌های برق در معابر عنوان کرد: نابینایان برای تردد در این مورد مشکل دارند لذا از این نظر و از نظر امنیت این دکل‌های برق جمع آوری شود. همچنین لازم است شرکت‌هایی برای سنجش استاندارد برق ایجاد شود و با طی فرآیندی قانونی تلفات ناشی از این مورد کاهش یابد.

لزوم تهیه نقشه جامع کانال‌های برق در پدافند غیر عامل

در ادامه محمد سالاری با اشاره به لزوم تهیه نقشه جامع کانال‌های برق در پدافند غیر عامل گفت: هنگام بحران یکی از تهدید‌هایی که وجود دارد در دست نبود این نقشه است.

امید که در دوره فعلی شاهد نقطه آغازی در این مورد باشیم. همچنین می‌توان با تعاملی با شهرداری بخش کوچکی از مجموعه‌ای که به عنوان بوستان در اختیار مردم است را فروخت و از محل آن این کابل‌ها را به زیر زمین برد.

40 درصد کاهش مصرف برق با بهینه سازی سیستم‌های دستگاهی دولتی

همچنین غلامرضا انصاری با اشاره به لزوم بهروری انرژی گفت: امروزه بهینه سازی سیستم‌های دستگاهی دولتی می‌توان مصرف را تا ۴۰ درصد کاهش داد این موضوع می‌تواند در ارایه پروانه در ساختمان‌های بزرگ و نیز ساختمان‌های دولتی در نظر گرفت.

وی ادامه داد: تهران با قرار گرفتن بر روی گسل می‌تواند از گرمای زمین به خوبی بهره گیرد. لذا می‌تواند در قالب یک کارگروه استفاده از این انرژی‌ها را گسترش داد.

محسن پیرهادی در پایان نیز با اشاره به تعرفه سراهای محله و حرکت این سرا‌ها به سمت خودگردانی گفت: تعرفه سرا‌ها خانگی اما مصرف آن‌ها خدماتی است. لذا مجموعه‌ای که کار اجتماعی انجام می‌دهد باید تعرفه‌شان کاهش یابد.

وی عنوان کرد: در برخی از نقاط مالکان برای ایجاد پست برق زمین واگذار می‌کنند اما حقوق آن‌ها رعایت نمی‌شود. می‌تواند به مرور قیمت این زمین را از تعرفه برقشان کم کرد. از سوی دیگر بسیاری از معابر روشنایی خوبی ندارند که باید به عنوان اقدامی جدی در دستور کار قرار دارد زیرا نبود روشنایی نا‌امنی را به وجود می‌آورد.

ارسال نظر: