مخبر دزفولی خبر داد:

بررسی ابعاد فرهنگی "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" در شورای عالی انقلاب فرهنگی

کدخبر: 2021290

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نخستین جلسه این شورا در سال ۹۵ از بررسی ابعاد فرهنگی "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، جلسه 777 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حسن روحانی برگزار شد.

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح مصوبات این جلسه اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی طبق عرف خود در جلسه اول هر سال پیرامون نامگذاری صورت گرفته برای سال توسط مقام معظم رهبری و اینکه اگر بتواند اقداماتی را به لحاظ فرهنگی در این زمینه و در چارچوب وظایف خود طراحی کند، می پردازد.

وی افزود: امسال نیز که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است در جلسه اول بخش عمده جلسه به این موضوع و نکاتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در کنار سایر نهادها برای تحقق آن نقش آفرینی کند اختصاص یافت.

مخبر دزفولی گفت: موضوعی که در نهایت پس از ارائه پیشنهادها و تبادل نظر مورد تاکید قرار گرفت این بود که بدون فرهنگ نمی توان اقتصاد مقاومتی را محقق کرد و باید تمامی فعالان عرصه فرهنگ به گفتمان سازی در زمینه شعار سال بپردازند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید فضای کشور امید به آینده، کار و حمایت از افرادی که فعالیت های مولد دارند باشد گفت: پس از مباحث صورت گرفته در این خصوص مقرر شد دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تمام دستگاه ها، نهادها و صاحب نظران مرتبط با موضوع فرهنگ و اقتصاد مقاومتی جلساتی را برگزار کرده و با همفکری آنها پیشنهادهای معینی را برای گفتمان سازی و اقداماتی که دستگاه ها باید برای تحقق شعار سال انجام دهند به همراه سهم و نقش آنها، ارائه دهد.

وی افزود: قرار شد برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی و همچنین برنامه های جدید در صورت نیاز طراحی شده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود و شورا بر اساس آن مصوباتی را در خصوص نقش آفرینی فرهنگ برای تحقق اقتصاد مقاومتی تصویب کند.

مخبر دزفولی گفت: دانش بنیان شدن اقتصاد که از بخش های مهم سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری است به همراه نظام ملی نوآوری و نقشه جامع علمی کشور نیز از دیگر محورهای مورد تاکید در جلسه بود که قرار شد دستگاه های مرتبط با علم و فناوری در این زمینه پیشنهادهای خود را ارائه کنند.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه باید شرکت های دانش بنیان و فعالیت های مولد با زیربنای علمی در کشور تقویت شوند گفت: حمایت از صندوق های علمی و پژوهشی در کشور از اهم موارد مورد تاکید است که شیوه ها و روش های دانش بنیان شدن اقتصاد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند که شورا در این زمینه برنامه ریزی لازم را انجام خواهد داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به در دستور بودن گزارش فعالیت های شورای تخصصی حوزوی گفت: ان شاءالله در این زمینه در جلسه آینده بحث خواهد و ترکیب آن به تصویب خواهد رسید.

مخبر دزفولی در خاتمه گفت: با تصویب کمیته انتخاب روسای دانشگاه ها دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان انتخاب شد که متعاقبا وزیر بهداشت، درمان و پزشکی حکم وی را ابلاغ خواهد کرد.

ارسال نظر: