عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

تحویل سامانه موشکی "اس ۳۰۰" قطعاً موازنه قدرت را به نفع ایران در منطقه به هم می‌زند

کدخبر: 2021345

جوکار با بیان اینکه سامانه‌های اس ۳۰۰ سامانه‌های پیشرفته پدافند هوایی محسوب می‌شوند که تحویل آنها قطعاً موازنه قدرت در منطقه را به نفع ایران به هم خواهد زد گفت: این سامانه تقریبا آنچه که به عنوان تهدید حملات هوایی یا موشکی عنوان می‌شود را از بین می‌برد.

محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین »، در خصوص ویژگی‌ها و تحولات در قدرت منطقه‌ای ایران پس از تحویل موشک اس 300 با بیان اینکه سامانه‌های اس 300 سامانه‌های پیشرفته پدافند هوایی محسوب می‌شوند که تحویل آنها قطعاً موازنه قدرت را در منطقه را به نفع ایران به هم خواهد زد گفت: این سامانه تقریبا آنچه که به عنوان تهدید حملات هوایی یا موشکی عنوان می‌شود را از بین می‌برد.

جوکار با اشاره به اینکه سامانه اس 300 از مدت‌ها قبل خریداری شده بود گفت: ولی به دلایل مختلف طرف مقابل تا سفری که پوتین به ایران داشت حاضر به تحویل آن نبود و در این سفر تحویل این موشک‌ها قطعی شد البته یک سری مناقشات هم در این زمینه داشتیم که به دادگاه ارجاع شده بود ولی قرار شد طرف روسی آن را تحویل بدهد و با تحویل شدنش قدر مسلم در مناسبات قدرت منطقه‌ای ایران تغییر ایجاد خواهد شد.

وی با تاکید براینکه تحویل سامانه‌های اس 300 به معنای آن نیست که ما در موضع پدافند هوایی و در مقابل حملاتی که ممکن است اتفاق بیفتد بی‌نیاز می‌شویم گفت: خودمان هم تلاش‌های زیادی کردیم و موشک‌های زمین به هوای هوشمندی را طراحی و تولید کردیم و امیدواریم که این سامانه اس 300 کمک خوبی به سامانه‌های بومی ما باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سامانه اس 300 از نظر کارکردی سامانه‌ای پیشرفته‌ در دنیای امروز محسوب می‌شود گفت: از زمانی که این سامانه در سوریه مستقر شد کمتر هواپیماهایی از کشورهای متخاصم علیه سوریه بودند که وارد فضای این کشور شدند.

وی افزود: نه تنها این موشک در نوع خود بسیار حائز اهمیت است بلکه به لحاظ ردیابی‌ هم در حدی است که می‌تواند اهدافی که در سطوح بالا پرواز می‌کنند را هم مورد هدف قرار بدهد؛ ضمن اینکه موشک‌هایی زمین به زمین نیز مورد شناسایی این سامانه قرار می‌گیرد.

جوکار خاطر نشان کرد: قدر مسلم تحویل سامانه اس 300 برای ائتلافی که علیه تروریست بین ایران، روسیه، سوریه و عراق شکل گرفته تولید قدرت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هم افزایی خوبی را در مبارزه با تروریسم بین ایران، روسیه، سوریه و عراق دیدیدم گفت: این ائتلاف نتایج خوب و مطلوبی در پی‌داشت، به طوری که خیلی از کشورهایی که از داعش حمایت می‌کردند ناامید شدند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ائتلاف ضدتروریسم ایران، روسیه، سوریه و عراق نتایج خوبی داشت که پشت سر گذاشته گفت: نتایج خوبی هم در آینده به دست خواهد آورند و در صورتی که این اتحادهای منطقه‌ای را در راستای حمایت از جریان مقاومت گسترش دهیم قدر مسلم آینده خوبی در پیش روی خواهیم داشت و این تقویت جبهه مقاومت علیه صهیونیسم بین‌المللی را منجر می‌شود.

ارسال نظر: