از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور

ضوابط بورس اعزام به خارج دانشجویان دکتری اعلام شد

کدخبر: 2021373

سازمان سنجش و آموزش کشور شرایط و ضوابط بورس اعزام به خارج وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص را اعلام کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سازمان سنجش و آموزش کشور شرایط و ضوابط بورس اعزام به خارج وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها یا موسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص را اعلام کرد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، متقاضیان بورس اعزام به خارج بورسیه وزارتخانه‌ها، بورسیه سازمان‌ها و یا موسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص در هر یک از کد رشته‌های تحصیلی باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک و دو و احراز حد نصاب نمره مرحله ارزیابی تخصصی واجد شرایط و ضوابط اختصاصی وزارتخانه یا سازمان یا ارگان بورس دهنده دارای شرایط خاص دیگری نیز باشند.

شرایط اختصاصی داوطلبان ویژه بورس خارج از کشور به این صورت است که حداقل میانگین نمره‌های دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته به ترتیب 15 و 17 تراز شده و دوره‌های کارشناس ارشد پیوسته و یا دکتری حرفه‌ای 17 تراز شده، حداکثر سن داوطلبان در زمان تقاضا 30 سال است ولی سن سهمیه ایثارگران و مربیان 33 است.

نحوه پذیرش بورس و اعزام آن به صورت شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری، انجام مصاحبه علمی و ارزیابی تخصصی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دارای سهمیه است. به طوریکه دانشگاه پس از مصاحبه علمی سهمیه‌های بورس خارج خود را انتخاب و به شورای مرکزی بورس اعلام می‌کند. پس از ارزیابی نهایی و تائید نتایج واصله از سوی دانشگاه‌ها توسط شورای مرکزی بورس،‌نتایج به سازمان سنجش اعلام می‌شود.

رشته گرایش و کشور مورد اعزام به تشخیص دانشگاه دارای سهمیه و هماهنگی اداره کل بورس است و قبولی‌های بورس خارج از کشور براساس سهمیه هر دانشگاه است.

پذیرفته شدگان اعزام باید حداکثر تا 31 شهریور ماه سال 96 برای اخذ حدنصاب نمره زبان، پذیرش از دانشگاه مورد تائید دارای سهمیه و اداره کل بورس، سپردن وثیقه به دانشگاه و دریافت روادید اقدام کنند.

دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره کارشناس ارشد باید تا پایان شهریور امسال فارغ التحصیل شوند و عدم مراجعه داوطلبان تا پایان شهریور به منزله انصراف است.

متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

ارسال نظر: