پزشکان بدون مرز:

آمریکا گزارش بمباران بیمارستان قندوز را سانسور کرده است

کدخبر: 2021517

یکی از اعضای ارشد سازمان پزشکان بدون مرز گفت: ارتش آمریکا تعمدا بخش‌هایی از گزارش بمباران بیمارستان قندوز در افغانستان را سانسور کرده است و از افشای تمامی نتایج تحقیقات خودداری می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، یکی از اعضای ارشد سازمان پزشکان بدون مرز در گفتگو با اسپوتنیک اظهار داشت ارتش آمریکا تعمدا بخش هایی از گزارش ها درباره بمباران بیمارستان قندوز در افغانستان را سانسور کرده است.

جاناتان ویتهال، مرکز بررسی های بشردوستانه پزشکانه بدون مرز، در ادامه اظهار داشت: گزارش جامع و تمامی نتایج آن به صورت عمومی منتشر نشده است و گفته شده دلیل آن ویرایش های این گزارش است که به نظر میرسد اصلاح این گزارش برای مصرف عامیانه بوده است.

این درحالیست که درخواست بررسی های مستقل هیچ پاسخی از سوی نیروهای نظامی آمریکا و یا حتی کاخ سفید نداشته است.

این عضو ارشد پزشکان بدون مرز در ادامه تصریح کرد: دیدیه ایم که آمریکا هیچ غرامتی نپرداخته است و تنها به خانواده کسانی که جانشان را از دست دادند تسلیت گفته است.

وی افزود: خانواده جانباختگان از این وضعیت راضی نیستند، حتی پرداخت پول به خانواده های این افراد چیزی از شدت ماجرا، حجم خرابی ها و شمار بالای تلفات کم نمی کند.

جنگنده‌های امریکا بامداد 11 مهر بیمارستانی در شهر قندوز افغانستان را بمباران کردند که به گفته سازمان پزشکان بدون مرز در این حمله ۱۲ کارمند این سازمان و ۱۰ بیمار از جمله سه کودک کشته و دست‌کم ۳۷ نفر زخمی شدند.

ارسال نظر: