سینما در هفته‌ای که گذشت؛

از تصمیم ده‌نمکی برای ساخت فیلمی درباره هاشمی تا درگذشت بازیگر "مختارنامه"

کدخبر: 2021601

سینما در هفته اول فروردین ماه با خبرهای متنوعی همراه بود، از تصمیم ده‌نمکی برای ساخت فیلمی درباره هاشمی تا درگذشت بازیگر "مختارنامه".

به گزارش خبرنگار فرهنگی« نسیم آنلاین »، سینما در هفته اول فروردین ماه با خبرهای متنوعی همراه بود، از درگذشت بازیگر «مختارنامه» تا تصمیم ده نمکی برای ساخت فیلم هاشمی.

در ذیل مهمترین اتفاقات هفته گذشته در حوزه سینما را می خوانیم:

شاید فیلم هاشمی‌ها را بسازم!/ آقای رفسنجانی سال ۷۰ را به یاد دارید؟

مسعود دهنمکی در اینستاگرام خود به انتقاد از دیدگاهها به ویژه دیدگاه اخیر آقای هاشمی، با عنوان «شاید فیلم هاشمی ها را بسازم» پرداخته است که در زیر می خوانید :

هاشمی ها عنوان فیلمی می تواند باشد که نسل امروز و فردا را با تاریخ معاصر ایران به ویژه نیم قرن اخیر بیشتر آشنا کند، بازیگری توانمند که هم می تواند نقش اپوزیسیون را بازی کند و هم اپوزسیون، هم رئیسی باشد که بادیگاردهای سیاسی اش دنبال مادام العمر کردن حکومتش باشند و هم خودش معلم دموکراسی .

هم می تواند زیر میز بازی باخته بزند و هم می تواند خود را استاد رعایت اخلاق و قواعد بازی سیاسی جا بزند؛ هم می تواند چپ ها و ملی مذهبی ها را در دوران قدرتش آب خنک بخوراند هم می تواند پدرخواندگی آنها را در دوران فترتش بکند و هم قصه شاه و شاه بازی را از افکار عمومی پاک کند .

این بازیگر یک «بند باز سیاسی» است که فلش چپ می زند و به راست می پیچد و بالعکس؛ زیرا او با هیچکس نیست او با خودش است و بقیه ابزارند؛ درست مثل دهه شصت که دوران موشک خوردن ملت بود او دنبال گفتمان بود و «جنگ جنگ تا یک پیروزی» استراتژی اش و امروز که سایه موشک ها و تحریم ها و تهدیدات هسته ای بالای سر ملت است این بازیگر دنبال گفتمان با دشمن است و موشک ها را توهم می پندارد؛ ولی ای کاش این بازیگر سیاست و آدم هایی از این دست، آن موقع که در اوج قدرت بودند به جای بستن دهن منتقدان و سر داده شدن شعار «مخالف هاشمی دشمن پیغمبر است» دستشان به توییت می رفت و می نوشتند اشدا علی الکفار رحما بینهم .

راستی آقای هاشمی! سال 70 را به خاطر دارید؟ صف اول نماز جمعه، وقتی به جای تملق های همیشگی برخی ها، من شعار اصلاح وضعیت فرهنگی را دادم دولت شما در همان سلولی که شما را در توحید بازجویی کردند چطور با من گفتمان کرد؟ البته نه فقط با من !،اگر رفتار متکبرانه دولت شما در دهه هفتاد نبود چرخه قدرت و نقد ساختارها طبیعی پیش می رفت و جای شاکی و متشاکی عوض نمی شد .

اما مطمئناً تاریخ در توییت خلاصه نمی شود.شاید با ساخت این فیلم جوانان خوش قلب کشورم بفهمند که نباید بازیچه کسانی شد که هم از دیوار لانه جاسوسی بالا می روند و هم پایش بیفتد سر زیر آب می کنند و شهید می سازند و هم نقش معلم دموکراسی و مدارا می شوند .

اگر فیلم هاشمی ها را بسازم شاید دیگر نیازی به ساخت فیلمی تاریخی برای ترسیم انحراف خواص و شکل گیری عاشورای سال 61 هجری نخواهیم داشت چون دوران ما پر شده از کسانی که نقش آقاها و آقازاده های صدر اسلام را بازی می کنند .

خدا کند در این صف بند که هر روز پر رنگ تر می شود، آقایان به فکر دین خود باشند نه دنیای خود .

لازم به توضیح است بعد از نگارش این متن هر اتفاقی و رسوایی برای من افتاد این صفحه حک شده بوده و ارادت خود را به حاجی گرینف ها ثابت کردم .

ثریا حکمت به کما رفت

امین تارخ، رئیس انجمن بازیگران که به همراه فرامرز روشنایی مدیرروابط عمومی این انجمن بر بالین حکمت حاضر شده بود گفت: از طریق خانه سینما مطلع وضعیت ایشان شدیم که متأسفانه وضعیت مناسبی ندارند و بخشی از مغز از کار افتاده است و تنفس به وسیله دستگاه انجام می‌شود .

وی ادامه داد: برای درمان نیاز به بیمارستانی است که مجهز به نورولوژی و آی‌سی‌یو باشد که قرار است این انتقال صورت گیرد .

دختر ثریا حکمت هم درباره وضعیت مادرش به گفت: بنابر اعلام پزشکان مادرم به دلیل لخته شدن خون به کما رفته است و در حال حاضر منتظر هماهنگی جهت انتقال هستیم .

ثریا حکمت که بیش از 12 سال است فعالیت بازیگری ندارد در آثاری چون «نقطه ضعف»، «تصویر آخر»، «خواستگاری»، «نیش»، «آواز قو» و فیلم به‌یاد ماندنی » ای ایران» ناصر تقوایی به ایفای نقش پرداخته است .

" به کودکان شلیک نکنید" در عراق ساخته می‌شود

انسیه شاه حسینی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، درباره فیلم «به کودکان شلیک نکنید» گفت: منتظر تصمیم سعید سید زاده، تهیه کننده فیلم برای آغاز فیلمبرداری هستیم و تهیه کننده نیز به سرعت در حال انجام کارهای مربوط به فیلم است.

وی ادامه داد: تمام تلاش مان را می کنیم که فیلم را در عراق جلوی دوربین ببریم؛ چرا که در این کشور همه لوکیشن ها و فضا برای ساخت این فیلم آماده است.

کارگردان «زیباتر از زندگی» با بیان اینکه سعی می کنیم که امسال کار را کلید زده و به اتمام برسانیم، تصریح کرد: اگر هم شرایط حضورمان در عراق فراهم نشود؛ ناچاریم فیلم را در یکی از شهرهای کشور بسازیم که به احتمال زیاد خوزستان خواهد بود.

شاه حسینی خاطر نشان کرد: فیلم بر خلاف اسمش اصلا مخاطب کودک ندارد؛ بلکه داستان فیلم درباره استیصال کودکان در جنگ مانده است.

" ایستاده در غبار" در گروه آزاد اکران می‌شود/ ایده‌های زیادی برای اکران فیلم داریم

محمد حسین مهدویان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، با اشاره به راه اندازی کمپین «پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات» همزمان با اکران فیلم «ایستاده در غبار» گفت: ایده های زیادی برای اکران این فیلم داریم ولی هنوز زود است که درباره آنها صحبت کنم.

وی با بیان اینکه جزئیات راه اندازی این کمپین را در ایام نزدیک به اکران اعلام می کنیم، اظهار داشت: «ایستاده در غبار» در اول اردیبهشت ماه اکران خواهد شد و هیچ تصمیمی برای تغییر زمان اکران نداریم.

کارگردان «ایستاده در غبار» خاطر نشان کرد: قرارداد این فیلم بسته شده و قرار است فیلم در گروه آزاد اکران شود؛ البته فیلمیران پخش آن را نیز بر عهده دارد.

عدم حضور بابک حمیدیان در تبلیغات شهری بادیگارد تکذیب شد

روابط عمومی فیلم «بادیگارد» پیرامون شیطنت برخی رسانه ها مبنی بر عدم حضور بابک حمیدیان در تبلیغات شهری این فیلم اعلام کرد :

در پی شیطنت برخی رسانه ها و ایجاد حاشیه مبنی بر عدم وجود تصاویر بابک حمیدیان در تبلیغات محیطی فیلم سینمایی «بادیگارد» آن هم در میانه اکران موفق تازه ترین اثر ابراهیم حاتمی کیا لازم به ذکر است در تمامی اقلام تبلیغاتی فیلم اعم از پوستر، تیزر و بیلبورد نام آقای حمیدیان پس از نام آقای پرستویی و خانم زارعی ذکر شده و همینطور در تیزرها حضور آقای حمیدیان مشهود است .

همچنین در پاسخ به این ادعای ناصحیح که تصاویر بابک حمیدیان در هیچ یک از بیلبوردهای تبلیغاتی این فیلم حضور ندارد تصویر زیر ارائه می گردد. امید که همکاران محترم رسانه ای در انتشار اخبار رعایت اخلاق حرفه ای و تقوا را بنمایند و از اختلاف افکنی و حاشیه سازی ناصواب بپرهیزند .

گیشه 16 میلیاردی سینمای ایران در اکران اول نوروز

محمد رضا فرجی با اشاره به استقبال خوب مردم از فیلم های من سالوادر نیستم!، 50 کیلو آلبالو، بادیگارد، ابد و یک روز، خشم و هیاهو، کفش هایم کو، کوچه بی نام که در اکران نوروزی سال 95 به نمایش در آمدند فروش این آثار را بدین شرح اعلام کرد :

فیلم‌های«من سالوادر نیستم!» 8 میلیارد تومان

«50 کیلو آلبالو» 3 میلیارد و 200 میلیون تومان

» بادیگارد» 2 میلیارد و 100 میلیون تومان

» ابد و یک روز» 1 میلیارد و 800 میلیون تومان

» خشم و هیاهو» 350 میلیون تومان

» کفش هایم کو» 300 میلیون تومان

ادامه اکران فیلم «کوچه بی نام» 670 میلیون تومان( در ایام نوروز)

جمع فروش آثار سینمایی در ایام نوروز امسال 16میلیارد و 420 میلیون تومان بوده است .

اکران نوروزی سینمای ایران در سال 94، 3 میلیارد و 200 میلیون تومان فروش داشته است .

اکران نوروزی فیلم‌ها به دلیل استقبال مخاطبان تا اذان صبح ادامه داشته است .

فیلم «رسوایی۲» متقاضی اکران دوم نوروز شد

با توجه به فروش استثنایی فیلم ها در اکران نوروزی و سانس های فوق العاده ای که اجازه نداد سالن های سینما از جمعیت خالی شوند باید دید در جلسه اخیر شورای صنفی نمایش چه تصمیمی برای نحوه اجرایی شدن آئین نامه جدید گرفته خواهد شد .

در آئین نامه جدید شورای صنفی نمایش فیلم های اکران نوروزی به دلیل استفاده از این موقعیت استثنایی (اکران نوروزی) تعداد هفته های کمتری (7 هفته) سرگروه سینمایی خواهند داشت و پس از پایان این مدت سینماهای زیر گروه به اکران فیلم ادامه دهند. با وضعیت فروش فیلم‌ها در تعطیلات نوروزی باید دید این بخش از آئین نامه عملیاتی می‌شود و نیمه اردیبهشت ماه سرگروه های سینمایی فیلم های جدید را اکران می کنند یا تصمیم دیگری برای فیلم هایی که فروش استثنایی داشتند گرفته خواهد شد .

از سوی دیگر فیلم‌های متقاضی برای اکران دوم نوروزی اعلام آمادگی خود مبنی بر اکران دوم نوروز را به شورای صنفی نمایش ارایه داده‌اند و طبق پیگیری‌های خبرنگار سینمایی فارس فیلم‌های «رسوایی2 » ، « دلبری»، «ایستاده در غبار»، «مرگ ماهی» و «خنده‌های آتوسا» اعلام آمادگی برای اکران دوم نوروزی را داشتند. این در شرایطی است که فیلم‌های اکران نوروز فروش بسیار خوبی داشتند و نیمه اردیبهشت ماه دانش آموزان و دانشجویان خود را برای امتحانات پایان ترم آماده می‌کنند زمان مناسبی برای اکران فیلم‌های جدید نیست. باید دید شورای صنفی نمایش در جلسه روز 16 فروردین ماه که در صورت اعلام نمایندگان جدید از صنوف سینماداران، کانون کارگردانان و شورای عالی تهیه کنندگان انتخابات هم پیش رو خواهد داشت چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد .

بنابر این گزارش بعد از یک دهه فعالیت سینمایی مسعود ده‌نمکی «رسوایی2» برای اولین‌بار در اکران دوم نوروزی قرار می‌گیرد .

محمدرضا غیاث آبادی درگذشت

محمدرضا غیاث آبادی، بازیگر مجموعه « مختارنامه» امروز 17 فروردین ماه به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان امام حسین(ع) درگذشت .

فرزند محمدرضا غیاث آبادی خبر درگذشت پدرش را تایید کرد .

محمدرضا غیاث آبادی علاوه بر«مختارنامه»، در سریال هایی همچون «شیدایی» و «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» ایفای نقش کرده بود .

ارسال نظر: