وزیر دفاع عراق:

الحشد الشعبی جزء جدانشدنی نیروهای امنیتی عراق است

کدخبر: 2021611

وزیر دفاع عراق با تاکید بر اهمیت نقش نیروهای داوطلب مردمی در نبرد با تروریسم تفکیری، این نیروها را جزء جدایی‌ناپذیر نیروهای امنیتی این کشور توصیف کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "ریان الکلدانی" دبیرکل گردان‌های البابلیون یکی از تشکیلات حشد شعبی(نیروهای داوطلب مردمی) و کریم النوری سخنگوی این نیروها با خالد العبیدی وزیر دفاع عراق دیدار کردند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع عراق که الفرات منتشر کرده است، العبیدی در دیدار با نمایندگان شورای حشد شعبی در جریان نشست هماهنگی مشترک میان ارتش عراق و نیروهای حشد شعبی تاکید کرد حشد شعبی جزء جدایی‌ناپذیر نیروهای امنیتی هستند.

العبیدی تصریح کرد: نیروهای امنیتی و حشد شعبی در یک سنگر مشترک در جنگ با تروریسم قرار دارند و این نیروها نقش اصلی و موثری در برخی عملیات‌های نظامی داشته و پیروزی‌های مهمی به دست آورده‌اند، حشد شعبی به نیروهای مسلح عراق کمک می‌کنند و جانفشانی‌های حشد شعبی را نمی‌توان نادیده گرفت.

وزیر دفاع عراق که وابسته به اقلیت اهل سنت است، تاکید کرد وزارت دفاع عراق از هر کس که با تروریسم می‌جنگد، تا تحقق پیروزی و آزادی آخرین وجب از خاک وطن حمایت خواهد کرد.

ریان الکلدانی فرمانده گردان‌های البابلیون از نیروهای داوطلب مردمی عراق هم در این نشست تاکید کرد دیدار با وزیر دفاع بر این مسئله تاکید می‌کند که نیروهای حشد شعبی و عنصر مسیحی آن بخشی از سامانه امنیتی و نظامی هستند و هماهنگی بالای طرفین منجر به پیروزی‌های بزرگ شده است.

وی افزود حشد شعبی جایگزین نیروهای امنیتی نیستند، بلکه پشتیبان مهم آنها هستند و هر دوی آنها یک هدف را که همان آزادسازی سرزمین عراق از اشغال تروریسم است، دنبال می‌کنند.

اذعان مقام نظامی بلندپایه سنی‌مذهب عراق به نقش تاثیرگذار و انکارناپذیر نیروهای داوطلب مردمی در حالی است که رسانه‌های آل سعود و متحدان آنها از همان لحظه شکل‌گیری این نیروها بر اساس فتوای مرجعیت عالی شیعیان عراق، هجمه ناجوانمردانه‌ای را برای تخریب این نیروها و شعله‌ور کردن آتش فتنه شیعی سنی در عراق آغاز کرده‌ اند و همچنان به این تحرکات خصمانه خود ادامه می‌دهند.

ارسال نظر: