هیئت مذاکره کننده سوریه اعلام کرد؛

سوریه با معارضان، مذاکره مستقیم نمی‌کند

کدخبر: 2021622

عضو هیئت مذاکره کننده دولتی سوریه با اشاره به مدت زمان مورد نظر برای برای تدوین قانون اساسی جدید این کشور در خصوص مذاکرات آتی دمشق با معارضان نیز اعلام کرد که سوریه با این گروه‌ها هیچ مذاکره مستقیمی نخواهد داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "محمد خیر أحمد العکام" عضو هیئت مذاکره کننده دولتی سوریه تأکید کرد که 6 ماه زمان کافی برای تدوین قانون اساسی جدید است.

العکام در گفت‌وگو با روزنامه «الوطن» سوریه اظهار داشت که «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور خواستار «روند انتقالی امن [قدرت]» در این کشور است؛ به گونه‌ای که «حاکمیت و متون اجرایی قانون اساسی حفظ شود؛ زیرا کشور بر موسسات خودش استوار است».

وی همچنان در خصوص مذاکرات آتی دمشق با معارضان نیز اعلام کرد که سوریه با این گروه‌ها هیچ گونه مذاکره مستقیمی نخواهد داشت.

این عضو هیئت مذاکره کننده دمشق در خصوص علت عدم مذاکره مستقیم نیز خاطر نشان کرد که معارضان نمی‌توانند دیدگاه مشترکی داشته باشند و همچنین بر سر مسائل اصلی از جمله موضع آنها در قبال تروریسم همچنان اختلاف نظر وجود دارد.

العکام با بیان اینکه گفت‌وگو سوری-سوری پیشرفت کندی داشته است تصریح کرد: «در دور سوم این برگه‌ها را بررسی می‌کنیم که بر اساس پیوندهای مشترک [مذاکرات را] آغاز کنیم تا این نشست‌ها مفید باشد».

وی درباره نظر معارضان نسبت به انتقال قدرت در سوریه تأکید کرد: «طرف مقابل انتقال را از هم پاشیدن [کلی] قوه‌ها [سه‌گانه] و چینش مجدد آن‌ها بر اساس درخواست کشورهای حامیشان می‌دانند که این مسئله غیر قابل قبول است».

ارسال نظر: