در جنگ انتخابات برگزار شد، چرا حالا نه؟

عابدینی: نمی‌شود به بهانه تصویب اساسنامه از فوتبال و اعضای مجمع سوء استفاده کرد

کدخبر: 2021820

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ گفت: اساسنامه‌ای که ۲ دوره رئیس فدراسیون فوتبال را تعیین کرده است بازهم می‌تواند این کار را انجام بدهد.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین »، در یکی دو ماه گذشت بحث به تعویق افتادن یا نیفتادن انتخابات فدراسیون فوتبال به بحث روز فوتبال ایران تبدیل شده است. از طرفی عده‌ای اعتقاد دارند چون هیأت دولت اساسنامه فدراسیون فوتبال را باید تایید کند و ایرادهای احتمالی آنها روی این اساسنامه، به احتمال فراوان انتخابات را عقب می‌اندازد اما از طرف دیگر عده‌ای هم ادعا می‌کنند در این روزها محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان هم به دنبال این است تا هر طور شده تا تاریخ یازدهم اردیبهشت ماه تاییده اساسنامه را از هیأت دولت بگیرد و انتخابات را سر موعد مقرر و بدون علی کفاشیان برگزار کند. در این بین کفاشیان بدش هم نمی‌آید تا به بهانه تصویب اساسنامه انتخابات به تعویق بیفتد و شرایط حضور برای رقابت بر سر ریاست فدراسیون فوتبال را بدست بیاورد.

از طرفی دیگر گفته می‌شود گودرزی دراین روزها در دولت جایگاه متزلزلی دارد و عده‌ای پروژه برکناری وی را کلید زده‌اند که اگر این اتفاق عملی شود بهترین فرصت برای علی کفاشیان است که بتواند دوباره در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کند و این بار بدون رقیب برای سومین دوره متوالی روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال بنشیند. با وجود تمام حرف و حدیث‌هایی که در مورد به تعویق افتادن انتخابات وجود دارد امیر عابدینی عضو مجمع فدراسیون فوتبال در گفتگو با « نسیم آنلاین » ادعا می‌کند باید حرمت فوتبال حفظ شود و البته انتخابات باید سر موعد مقرر برگزار شود.

انتخابات به تعویق می‌افتد؟

با توجه به مسائلی که پیش آمده و البته اختلاف‌هایی که بین مدیران فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان وجود دارد اصلی‌ترین سوال این است که آیا در این شرایط برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال به صلاح است یا نه؟ خیلی‌ها می گویند در شرایط فعلی اصلا موقعیت برای برگزاری انتخابات فراهم نیست.

با این حال امیر عابدینی در این باره نظر دیگری دارد: اصلا چنین چیزی درست نیست و مطمئن باشید انتخابات سر تاریخ مقرر باید برگزار شود. فوتبال ورزشی نیست که به راحتی بتوان آن را بلاتکلیف نگه داشت و به نظر من انتخابات باید سر زمان مقرر و با قدرت برگزار شود تا هرکسی تکلیف کار خود را بداند.

تکلیف کفاشیان چه می‌شود؟

در این بین علی کفاشیان تمام تلاش خود را می‌کند تا با به تعوق افتادن انتخابات فدراسیون فوتبال دوباره شرایط را برای حضور در انتخابات فراهم کند. آنچه مسلم است این است که تصور انتخابات بدون کفاشیان برای اهالی فوتبال بسیار سخت است واین چیزی است که تقریبا همه به آن اذعان دارند.

با این حال عضو هیأت رییسه سازمان لیگ ادعا می‌کند که به خود کفاشیان ربط دارد که چرا در انتخابات شرکت نکرده است: این که کفاشیان چرا در انتخابات شرکت نکرده است موضوعی است که کاملا به خودش ارتباط دارد و اصلا به جامعه فوتبال مربوط نمی‌شود. هرکسی صلاح خود را بهتر می‌داند ولی در کل باید هرچه زودتر این رشته ورزشی از بلاتکلیفی خارج شد و امیدوارم انتخابات سرزمان مقرر انجام شود.

برگزاری انتخابات به صلاح است؟

اما با توجه به اینکه در صورت برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال ممکن است اختلاف در سطوح بالای ورزش به اوج خو برسد عده ای ادعا می‌کنند که برگزاری انتخابات در این مقطع زمانی نمی‌تواند به صلاح این رشته ورزشی باشد. در واقع خیلی‌ها معتقد هستند با توجه به اختلاف‌های پیش آمده به صلاح فوتبال است که انتخابات چند وقتی به تعویق بیفتد.

امیرعابدینی در این باره می‌گوید: من این صحبت را قبول ندارم چراکه مصلحت اندیشی اصلا به صلاح نیست. در این کشور در شرایط جنگ انتخابات برگزار شده است و فکر نمی‌کنم شرایط حالا از آن زمان بدتر باشد. به هرحال در فوتبال کاندیداها برای ریاست ثبت نام کرده‌اند و می‌شود انتخابات را برگزار کرد.

او ادامه داد: وقتی 67 درصد از مردم ایران روی فوتبال معطوف هستند نمی‌توانیم آن را بلاتکلیف نگه داریم و این موضوع اصلا به صلاح نیست. باید هرچه زوتر رئیس معلوم شود و بتوانیم برای آینده فوتبال برنامه ریزی کنیم.

تکلیف تایید اساسنامه چه می‌شود؟

اما اصلی‌ترین سوال این است که با توجه به اتفاق‌های رخ داده تکلیف هیأت دولت چه می‌شود و آیا آنها این اساسنامه را تصویب می‌کنند یا نه چراکه ظاهرا در صورتی که این اساسنامه تصویب نشود از نظر قانونی شرایط برگزاری انتخابات وجود نخواهد داشت.

امیر عابدینی این موضوع را رد می‌کند: هرگز چنین چیزی درست نیست. اساسنامه‌ای که 2 دوره رئیس فدراسیون فوتبال را تعیین کرده است بازهم می‌تواند این کار را انجام بدهد. نمی‌شود به بهانه تصویب اساسنامه از فوتبال و اعضای مجمع سوء استفاده کرد.

عضو هیأت رییسه فدراسیون فوتبال در پایان گفت: می‌توان انتخابات را برگزار کرد و گروهی هم تشکیل بشوند و در عرض 3 ماه اساسنامه را به تصویب هیأت دولت برسانند. چیزی که مهم است مشخص شدن تکلیف ریاست فدراسیون فوتبال در موعد قانونی است.

ارسال نظر: