العبادی اعلام کرد:

تغییر کابینه تنها بخش کوچکی از اصلاحات عراق است

کدخبر: 2022034

نخست وزیر عراق با تاکید بر ادامه روند اصلاحات در کشورش تصریح کرد: تغییرات وزارتی که اخیرا انجام شد بخش کوچکی از اصلاح روند سیاسی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز،"حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در "مراسم روز شهید" گفت: اصل شراکت تنها با جریان‌های سیاسی نیست بلکه با تمامی مردم است. شراکت تنها پایبندی به پست‌ها و امتیازها نیست بلکه شامل امتیاز دهی و چشم‌پوشی از پست‌ها به نفع مردم نیز هست.

وی ضمن تأکید براینکه شراکت بین جریان‌ها راقبت بر سر پست‌ نیست، گفت: تغییرات وزارتی که اخیرا انجام شد بخش کوچکی از اصلاح روند سیاسی است.

العبادی همچنین تأکید کرد که داعش بقایای حزبمنحل شده بعث است.

وی حزب بعث را به تضعیف دولت و تلاش برای سرنگونی آن متهم کرد و گفت: آن‌ها می‌خواهند تجربه مقاومت و تجربه پایداری را از بین ببرند.

العبادی گفت: ما باید شکست‌ها را اصلاح کنیم. کسی که تصور می‌کند اصلاحات از طریق روش‌ها کلاسیک معمول ممکن است، در توهم به سر می‌برد. اصلاحات وزارتی اعتراض به افراد نیست بلکه با هدف یک اقدام اجرایی بهتر صورت می‌گیرد.

سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق نیز به همین مناسبت گفت: ما امروز در حساس‌ترین و سخت‌ترین بحران‌ها به سر می‌بریم درنتیجه باید نزاع‌های فردی را کنار بگذاریم.

وی گفت: العبادی باید با ما برای تحقق اصلاحات وزارتی همکاری کند. پارلمان تصمیم گرفته که به پست‌های نیابتی پایان بدهد و هرگز از این تصمیم کناره‌گیری نخواهد کرد.

فؤاد معصوم، رئیس‌جمهور عراق نیز تأکید کرد: اصلاح روند سیاسی از طریق آشتی و گذر از شرایط سخت صورت می‌گیرد.

وی گفت: آشتی شرط تحقق اصلاحات مطلوب است.

عمار الحکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز به همین مناسبت تأکید کرد: عراق امروز در مقابل فرصت بزرگی برای گذر از خفقان سیاسی قرار دارد. روند اصلاحات به ناچار با مشکلات و سختی‌ها همراه است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: