رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

مهمترین وظیفه حوزه‌های علمیه ایستادن محکم و با قدرت مقابل عوامل ضدانقلاب است

کدخبر: 2022053

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی راه استمرار موفقیت حوزه را انقلابی‌بودن و انقلابی‌ ماندن آن دانست و گفت: ایستادن مقابل عوامل ضدانقلاب مهمترین وظیفه شورای مدیریت حوزه های علمیه است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهر نوشت: حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی ظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر و اعضای شورای عالی مدیریت حوزه علمیه خراسان در محل تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی راه استمرار موفقیت حوزه را انقلابی‌بودن و انقلابی‌ ماندن آن دانست و تاکید کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان طلاب در این اصل بسیار مهم تأکید داشتند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ابراز کرد: مهمترین وظیفه شورای مدیریت حوزه‌های علمیه ایستادن محکم و با قدرت مقابل عوامل ضد انقلاب است.

وی خطبه های نماز جمعه را دارای اهمیت و تاثیرگذاری بسیار زیادی دانست و اظهار کرد: در سطح کشور در بیش از ۷۰۰ نقطه نماز جمعه را برپا می‌کنند و یکی از بهترین‌ها و پرمحتواترین‌ها در مشهد است.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی افزود: تمامی بیانات و جملات مقام معظم رهبری حساب شده است زیرا بازخورد مناسبی دارد و یکی از نکات مدنظر ایشان در رابطه با انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه بود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن اقدام به آدم‌سازی می‌کند و افرادی را پرورش می‌دهد که عمل و رفتارشان با انقلاب سازگار نیست و در این میان مهم ترین نقطه مورد هدف دشمنان حوزه های علمیه است که نباید اجازه آسیب رساندن به این ستون انقلاب را به آن ها داد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: دشمن نقش اساسی روحانیت در کشور و دنیای اسلام را متوجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: نقش امام خمینی (ره) در تشکیل نظام مقدس انقلاب اسلامی بسیار کلیدی و تأثیرگذار بود و قبل از انقلاب یک پاسبان مقابل درب خانه مرجع تقلید می‌ایستاد و درب خانه‌اش را می‌بست و اجازه کاری نمی‌داد و امروز شخص اول این کشور یک مرجع تقلید و مجتهد عالم بوده که فرمانده کل قواست و افتخار دیگر این است که این فرماندهی بر عهده یک روحانی است.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی گفت: مقام معظم رهبری درباره مسائل هسته‌ای فرمودند «من نمی‌گذارم آمریکا در مورد برنامه‌ هسته‌ای ایران اظهارنظر کند» و منظور از این «من» بیش از ۷۰ میلیون ایرانی بوده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله واعظ طبسی و تقدیر از زحمات ایشان در مدیریت حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: خوشبختانه در دوران مدیریت این عالم فقید قدم های مثبتی در جهت ارتقاء سطح حوزه های علمیه خراسان برداشته شد که این مهم برای همیشه در کارنامه ایشان می درخشد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به عملکرد صحیح آیت الله واعظ طبسی در مدیریت آستان قدس رضوی گفت: توسعه بی نظیر حرم مطهر رضوی در دوران مدیریت ایشان به وقوع پیوست.

وی با اشاره به اجتماعات عظیم و حضور میلیونی مردم عاشق از نقاط مختلف جهان در حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: این مهم آستان مقدس رضوی را به فضای بیشتر و امکانات مناسب تر نیازمند کرده بود که خوشبختانه در دوره تولیت مرحوم آیت الله واعظ طبسی این امکانات به خوبی فراهم شد.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی افزود: خدماتی که پس از انقلاب اسلامی و در دوره تولیت آیت‌الله واعظ طبسی در آستان ملک پاسبان حضرت رضا (ع) انجام گرفت بدون شک در تاریخ این آستان مقدس بی‌نظیر است.

وی تصریح کرد: پس از رحلت آیت‌الله واعظ طبسی بنا به پیشنهادات و البته تصمیم مقام معظم رهبری بنا بر این شد که مسئولیت‌های نمایندگی ولی‌فقیه، تولیت آستان قدس رضوی و مدیریت عالی حوزه علمیه خراسان که بر عهده این مرحوم بود تفکیک شود.

وی ادامه داد: با حکم مقام معظم رهبری حجج‌ اسلام رئیسی، علم‌الهدی و عاملی به سمت‌های تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و مدیریت حوزه علمیه خراسان منصوب شدند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: داعش اقدامات تروریستی را به اروپا رسانده و به زودی به آمریکا هم می‌رسد هر چند که راضی به تروریسم نیستیم اما باید پاسخ جنایات خود در عراق، سوریه و دیگر کشورها را ببینند و خوائنان بیت‌الله‌الحرام هم به زودی شاهد پاسخ جنایات خود خواهند بود.

وی افزود: ایران اسلامی به برکت انقلاب، امام و رهبری از امنیت کامل برخوردار است و امیدواریم این نظام مقدس به برکت امام رضا (ع) و نظام جهانی حضرت مهدی (عج) متصل شود.

ارسال نظر: