وزیر دفاع آمریکا وارد هند شد

کدخبر: 2022409

وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه سفر سه روزه‌ای را به کشور هند با هدف پیشبرد روابط دفاعی و نظامی با این کشور آغاز کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پایگاه اینترنتی «اکونومیک تایمز» ، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه سفر سه روزه ای را به کشور هند با هدف پیشبرد روابط دفاعی و نظامی با این کشور ، آغاز کرد.

سفر اشتون کارتر به هند که دومین سفر او به این کشور در مدت کمتر از یک سال و نشانه ای از اهمیت روابط نظامی با دهلی نو برای واشنگتن محسوب می شود ، از ایالت «گوا» در ساحل غربی هند که زادگاه «مانوهار پاریکار» وزیر دفاع هند است ، آغاز شد.

مقام های آمریکایی گفته اند که سفر کارتر به هند به دعوت شخصی همتای هندی او که ماه دسامبر گذشته به آمریکا رفته بود ، انجام می شود. وزیر دفاع هند در آن سفر بر روی عرشه ناو هواپیمابر آمریکایی «یو اس اس دوایت آیزنهاور» مورد میزبانی قرار گرفت و نظاره گر رزمایشی نظامی بود. کارتر نیز در سفر به هند قرار است در ایالت گوا بر روی عرشه ناو هواپیما بر هندی «آی ان اس ویکرامادیتیا» حاضر می شود. این اولین باری است که یک وزیر دفاع آمریکا وارد این ناو ساخت روسیه می شود که در سال 2014 وارد ناوگان دریایی هند شد.

بر اساس گزارش رسانه های هندی ، کارتر اشتون اهمیت زیادی به بهبود روابط دفاعی و نظامی با هند داده و این کشور را وزنه ای تعادلی در برابر قدرت فزاینده چین می داند.

این در حالی است که کشور هند با در پیش گرفتن یک سیاست خارجی متوازن ، از نزدیک شدن بیش از حد به هر کدام از دو کشور آمریکا یا چین خودداری کرده است.

تلاش آمریکا برای تقویت روابط نظامی با هند در حالی است که در ماههای اخیر موضوع دریای جنوب چین به یکی از مسائل تنش آفرین در روابط بین چین با آمریکا و برخی از کشورهای منطقه تبدیل شده است.

ارسال نظر: