رئیس انجمن لوله و اتصالات پی وی سی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

کاهش تولید و تشدید رکود دلیل مثبت شدن تراز تجاری کشور است/ ۹۵ را با رکودی بیشتر از ۹۴ آغاز کردیم

کدخبر: 2022415

خرمیان گفت: کارخانه‌هایی که تا مدتی قبل با ظرفیت کامل خود تولید داشتند، الان حتی با کمتر از ۳۰ درصد هم کار نمی‌کنند. هیچ یک از صنعتگران حتی برای ماه آینده خود نیز نمی‌توانند سرنوشت مشخصی را تصور کنند

فرزانه خرمیان، رئیس انجمن لوله و اتصالات پی وی سی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » در رابطه با موضوع مثبت شدن تراز تجارت خارجی کشور گفت: چنان چه از لحاظ صنعتی به موضوع نگاه کرده و تراز کاری را در نظر بگیریم، سال 94 نسبت به سال 93 و 92 شاهد افت شدیدتری بودیم.

وی ادامه داد: این افت بسیار طبیعی است، زیرا زمانی که صنعت کمتر کار کرده و تولیدش کاهش یابد و ساعت‌های خواب دستگاه‌ها بالاتر برود بنابراین این موضوع دور از انتظار نخواهد بود که نیاز به مواد اولیه نیز کاهش خواهد یافت.

خرمیان تأکید کرد: نیاز به مواد اولیه که کاهش پیدا کند واردات این مواد به داخل کشور نیز بی معنا خواهد بود.

وی گفت: در کل باید بگویم که به راحتی می‌توان گفت صنعت در سال 94 در داخل کشور به خواب رفته بود که البته همچنان نیز این خواب ادامه دارد. به طوری که کارخانه‌ها در حال حاضر با زیر سی درصد ظرفیت تولیدشان کار می‌کنند.

رئیس اتحادیه لوله و اتصالات اظهار داشت: این افت شدید در کاهش ظرفیت تولید در حالی صورت گرفته است که همین کارخانه‌ها در سال‌های طلایی تولیدشان حتی ظرفیت تولید خود را به 140 درصد هم رسانده بودند به طوری که سفارشات خود را به کارخانه‌های دیگر میدادند تا بتوانند ظرفیت تولید را بالا ببرند.

وی گفت: وضعیت همچنان بهبودی نداشته و به نظر بنده خلسه‌ای صنعتی اقتصاد ایران را در بر گرفته، به طوری که هیچ یک از صنعتگران حتی برای ماه آینده خود نیز نمی‌توانند سرنوشت مشخصی را تصور کنند.

وی اضافه کرد: تا یک زمان منتظر بودیم که موضوع برجام حل شود اما واقعیت این است که دولتمردان و مسئولین چشم انداز خاصی را برای آینده صنعتگران متصور نشده‌اند.

خرمیان در پایان خاطرنشان کرد: باز هم امیدواریم که با موضوع برجام اتفاقات خوشایندی رقم بخورد اما بدون شک این قضییه به تنهایی نمیتواند اتفاقات خوبی را برای آینده کشورمان رقم بزند حتی تاکنون نیز این موضوع عملا نتوانسته تغییری در اقتصاد ایران ایجاد کند. به طوری که ما حتی در آغاز سال 95 نیز در صنعت خود افت چشمگیری نسبت به سال 94 داشته ایم.

ارسال نظر: