طبق مصوبه مجلس

کارت سوخت حذف نمی‌شود/ بنزین سهمیه‌بندی شد/ اخد عوارض از مازاد مصرف بنزین

کدخبر: 2022713

مجلس دولت را مکلف کرد از مصرف‌کنندگان بنزین بیش از مقدار پایه تعیین شده به صورت پلکانی عوارض انتشار آلایندگی، عوارض استفاده از زیرساخت‌های کشور اعم از جاده‌ها و خیابان‌ها و تجهیزات مربوط و عوارض ایجاد ترافیک به روش مذکور در بند ۵ دریافت کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 24 فروردین) و در جریان بررسی مصوبات کمیسیون‌های تخصصی و پیشنهادهای نمایندگان درباره گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 95 کشور دولت را مکلف کردند حداکثر 4 ماه پس از تصویب این قانون کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی، گازوئیلی و دوگانه‌سوز را که کارت هوشمند سوخت ندارند به این کارت مجهز کنند.

نمایندگان در ادامه مقرر کردند عرضه هرگونه سوخت به کلیه وسایل نقلیه صرفا با استفاده از کارت مذکور مجاز خواهد بود و وسایل نقلیه‌ای مشمول دریافت کارت هوشمند سوخت خواهند شد که دارای برگ معاینه فنی و بیمه نامه شخص ثالث بوده و عوارض سالانه خودرو را نیز پرداخت کرده باشند.

بر اساس این مصوبه هزینه واگذاری کارت هوشمند سوخت از مالک خودرو دریافت خواهد شد و قیمت انواع سوخت برابر قیمت آنها در پایان سال 94 به علاوه همه انواع سوخت تک‌نرخی خواهد بود.

*به استفاده از کارت سوخت جایگاه عوارض تعلق می‌گیرد

وکلای ملت در ادامه مصوبه خود مقرر کردند در صورتی که وسیله نقلیه‌ای با استفاده از کارت سوخت جایگاه سوخت‌گیری کنند علاوه بر پرداخت بهای سوخت به میزان قیمت تمام شده سوخت به عنوان عوارض استفاده کارت سوخت جایگاه از صاحب وسیله نقلیه دریافت خواهد شد.

در ادامه مصوبه معین شد در تاریخ الزامی شدن استفاده از کارت هوشمند سوخت موضوع صدر این تبصره دولت مکلف است از مصرف‌کنندگان بنزین بیش از مقدار پایه تعیین شده به صورت پلکانی عوارض انتشار آلایندگی، عوارض استفاده از زیرساخت‌های کشور اعم از جاده‌ها و خیابان‌ها و تجهیزات مربوط و عوارض ایجاد ترافیک به روش مذکور در بند 5 دریافت نماید.

بر اساس مصوبه امروز نمایندگان متوسط مقدار مصرف ماهانه بنزین برای یک بار و بر اساس هر یک از انواع وسایل نقلیه با تعداد سیلندرهای مشابه (یک تا 6 سیلندر) به عنوان پله اول تأیید می‌گردد و پلکان‌های بعدی به مقدار 40 لیتر به پله ماقبل اضافه می شود.

برای هر لیتر مصرف مازاد بر پله اول نسبت به مقدار مصرف پایه 5 هزار ریال و در پلکان‌های دوم و سوم به ترتیب 7500 و 10 هزار ریال و مازاد بر مصرف 180 لیتر در ماه قیمت تمام شده بنزین از مصرف‌کننده به عنوان عوارض موضوع بند 4 فوق دریافت خواهد شد.

ارسال نظر: