عدم شرکت پاکستان در نشست سران سازمان همکاری اسلامی

کدخبر: 2022821

نخست وزیر پاکستان که قرار بود روزهای ۲۶ و ۲۷ فروردین ماه جاری برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری اسلامی به ترکیه سفر کند، این سفر را به دلیل سفری اضطراری و مهم به لندن لغو کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد نواز شریف از ممنون حسین رئیس جمهوری این کشور خواسته است تا بجای او در اجلاس استانبول شرکت کند.

اگر چه منابع رسمی پاکستان دلیل لغو سفر نخست وزیر این کشور به ترکیه را اعلام نکرده اند اما طبق بیانیه صادره از سوی دفتر نخست وزیری، نواز شریف قرار است فردا (چهارشنبه) به لندن سفر کند. در بیانیه ذکر شده است که نواز شریف برای انجام معاینات معمول پزشکی به لندن می رود.

با این وجود، رسانه های پاکستان دلیل سفر از پیش اعلام نشده نخست وزیر این کشور به لندن را ناشی از بحران اخیر ایجاد شده پس از انتشار اسناد پاناما می دانند.

نام سه نفر از چهار فرزند نواز شریف به نام ها حسین نواز، حسن نواز و مریم نواز در فهرست افشا شده ازسوی یک موسسه حقوقی پانامایی موسوم به 'موساک فونسکا' درخصوص شخصیت های و مقام هایی که دارایی های هنگفت خارجی دارند، وجود دارد.

شبکه های خبری پاکستان همچنین از برنامه نواز شریف برای ملاقات با آصف علی زرداری رئیس جمهوری سابق و رهبر حزب مردم پاکستان در لندن خبر می دهند. نام برخی اعضای ارشد حزب مردم پاکستان هم در فهرست منتشر شده از سوی موسسه پانامایی وجود داد و نواز شریف و زرداری به احتمال فراوان برای رهایی از این بحران جدید، در لندن مشورت خواهد کرد.

رسانه های پاکستان اعلام کرده اند که سفر از پیش برنامه ریزی نشده و ناگهانی نواز شریف به لندن به فاصله کوتاهی بعد از انتشار اسناد افشاکننده پاناما علیه اعضای خانواده این نخست وزیر، این شائبه را ایجاد کرده است که وی برای رهایی از بحران افشای اسناد حاکی از فساد مالی اعضای خانواده اش به لندن سفر می کند تا راهی برای برون رفت از این بحران بیابد.

برخی گزارش ها نیز حکایت از آن دارد که نواز شریف در جریان سفر قریب الوقوع به لندن، به املاک و دارایی های خود و خانواده اش در انگلیس سرکشی خواهد کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: