دیدار وزیر راه و شهرسازی ایران با وزیر اقتصاد آلمان در برلین

کدخبر: 2022937

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران از مذاکرات بسیار سازنده خود با "زیگمار گابریل" وزیر اقتصاد آلمان خبر داده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران روز سه شنبه پس از دیدار با "زیگمار گابریل" وزیر اقتصاد آلمان در گفتگو با نمایندگان رسانه های ایرانی در برلین، مذاکرات خود با وزیر اقتصاد آلمان را بسیار سازنده توصیف کرد.

وی گفت: بنا به دعوت وزیر اقتصاد آلمان که در آخرین سفرش به ایران در نوزدهم ژوئیه 2015 انجام گرفت سرگرم دیدار از آلمان هستم.

وی افزود: در دیدار وزیر اقتصاد آلمان از ایران ما درباره طرح های گوناگونی که آلمانی ها می توانند نقشی در آنها ایفا کنند ازجمله در زمینه حمل و نقل، خانه سازی ، سیستم راه آهن ، هوانوردی و همچنین جاده سازی گفت و گو کردیم.

آخوندی گفت: ما در برلین نیز به مذاکرات خود در مورد این طرح ها نظیر طرحهای بسیار خوب و مهم خط آهن و توسعه بنادر ایران ادامه دادیم.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان ابراز امیدواری کرد که قرارداد برخی از این طرح ها هنگام دیدار گابریل وزیر اقتصاد آلمان از ایران که قرار است در دوم ماه مه سال جاری میلادی انجام گیرد، نهایی شود.

آخوندی همچنین با مقامات ارشد شرکت های آلمانی از جمله زیمنس، فولکس واگن و برخی مقامات بانکی آلمان ملاقات کرد.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان قرار است همچنین فردا (چهارشنبه) با الکساندر دوبرینت همتای آلمانی اش و پیتر رامسویر رئیس کمیته اقتصادی و انرژی مجلس دیدار کند.

ارسال نظر: