با موافقت نمایندگان مجلس صورت گرفت

اختصاص ۳۵ هزار میلیارد ریال برای تقویت بنیه دفاعی کشور در بودجه ۹۵

کدخبر: 2023052

نمایندگان مجلس در لایحه بودجه سال ۹۵ مقرر کردند تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان دارای ۸ سال غیبت تا سقف ۳۵ هزار میلیارد ریال برای تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح هزینه شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه) پارلمان و در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1395 کل‌کشور تبصره 11 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، به منظور تأمین کسری اعتبارات دیه محکومان معسر و مواردی که پرداخت خسارات بر عهده بیت‌المال یا دولت می‌باشد، وزارت دادگستری مجاز شد با تصویب هیأت نظارت صندوق تأمین خسارت بدنی حداکثر تا پنجاه درصد (50%) از مازاد منابع درآمد سالانه با احتساب هزینه صندوق تأمین خسارت‌های بدنی موضوع بندهای (هـ) و (و) ماده 11 قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب 1387 و احکام جایگزین آن و قوانین بعدی را از محل اعتبارات ردیف 46 - 530000 جدول شماره 9 این قانون دریافت و هزینه کند.

مدیرعامل صندوق مزبور نیز مکلف شد با اعلام وزیر دادگستری مبلغ یادشده را به نسبت در مقاطع سه‌ماهه در اختیار وزارت دادگستری قرار دهد.

همچنین به دولت اجازه داده شد تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از 8 سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت، به صورت یکجا یا تقسیط تا پایان 1395 معاف کند.

در این مصوبه مقرر شد، تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف 150128 نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و تا سقف 35 هزار میلیارد (35.000.000.000.000) ریال در قالب ردیف 132-530000 به صورت مساوی به ردیف‌های ذی‌ربط تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح مطابق موافقتنامه متبادله با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هزینه می‌شود.

ارسال نظر: