مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده:

فعالیت ۳۵۰ سایت و ۲۰ کانال در حوزه ازدواج و جوانان/سایت‌های همسریابی ساماندهی می‌شوند

کدخبر: 2023092

مدیر کل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ سایت و ۲۰ کانال در حوزه ازدواج و جوانان هم اکنون فعالیت دارند، گفت: متأسفانه اکثر این سایت‌ها و کانال‌ها مجوزهای لازم را ندارند و از افراد متخصص و باصلاحیت در آنها استفاده نشده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ناصر صبحی در جلسه ساماندهی سایت های همسرایابی که صبح امروز با حضور نمایندگان وزارت کشور- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - ناجا- دادستانی کل کشور- گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو سیما و نماینده موسسه تبیان در ساختمان شماره 2 وزارت برگزار شد عنوان کرد.

او گفت : همواره با گذشت زمان و توسعه کشورها پدیده های جدیدی بوجود می آیند و یکی از این پدیده های جدید در حوزه ازدواج سایت های همسریابی است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان ترس از پدیده های جدید و مقاومت در برابر آن را عامل اصلی در ایجاد فعالیت های زیرزمینی و در نتیجه کاهش قدرت کنترل و تبدیل شدن به یک تهدید دانست.

صبحی ادامه داد : ما نباید صبر کنیم تا یک پدیده جدید تبدیل به معضل شود تا به سراغ آن برویم بلکه از ابتدا باید آن را پذیرفته و مدیریت کنیم.

وی در خصوص برنامه خود برای ساماندهی سایت های همسریابی عنوان کرد: ما از نیمه دوم سال گذشته در گام اول به بررسی وضعیت موجود پرداختیم و نتایج این بررسی ها نشان داد به طور کلی حدود 35 سایت و کانال در شبکه های مجازی در حوزه جوانان فعالیت دارند و از این تعداد کمتر ار 20 کانال و سایت در حوزه همسریابی فعال هستند که از بین آنها حدود 10 مورد به صورت ملی و در سطح کشور فعالیت می کنند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده ادامه داد: ما پس از شناسایی این سایت ها در گام دوم به بررسی نحوه فعالیت آنها پرداختیم تا مشخص شود آیا فعالیت آنها قانونی است یا خیر و در چه سطحی است به همین منظور تیمی متشکل از کارشناسان و دانشجویان مستعد تشکیل دادیم تا به صورت ناشناس در این گونه کانال و سایت ها ثبت نام کرده و از نحو فعالیت آنها آگاه شوند نتایج متاسفانه حاکی از آن بود که بیشتر این کانال و سایت ها بدون مجوز بوده و افراد غیر متخصص و ناآگاه مدیریت آنها را به عهده ندارد.

وی در خصوص سایت ها دارای مجوز فعالیت گفت: بسیاری از این سایت ها خارج از حیطه وظایف و یا توسط افراد غیر متخصص مدیریت می شوند. وی فعالیت سایت تبیان به عنوان یکی از سایت های دارای مجوز در این حوزه را مثبت ارزیابی کرده و گفت متاسفانه به دلیل تغییرات مدیریتی هنوز اهداف کلان این سایت به طور کامل تحقق نیافته است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده ادامه داد: هدف ما در ساماندهی اینگونه سایت ها ساماندهی کلیه بخش های آن چه در زمینه محتوای سایت چه در زمینه کاربران و مخاطبین و چه در زمینه گردانندگان آنها می باشد وی افزود همه این مسائل باید ساماندهی شود چرا که توجه به یک جزء مثل توجه صرف به کاربران نمی تواند نتیجه مطلوب را ایجاد کند ما تنها این اجزاء را اولویت بندی خواهیم کرد و با توجه به اولویت ها پیش خواهیم رفت.

صبحی در پایان تاکید کرد: سخن اصلی این است که پدیده ای جدید اتفاق افتاده است و ما نباید از آن بترسیم بلکه باید به شیوه صحیح با آن روبرو شده و مدیریت کنیم و در این راه باید از ظرفیت جوانان در کنار متخصصین استفاده کنیم.

ارسال نظر: