روسیه: نفت در سال آینده میلادی به ۶۵ دلار می‌رسد

کدخبر: 2023302

وزیر انرژی روسیه گفت : پیش بینی می‌شود سال ٢٠١٧ میلادی قیمت نفت در دامنه قیمتی ٦٠ تا ٦٥ دلار برای هر بشکه معامله خواهد شد و این درحالی است که در ماه‌های گذشته سال میلادی جاری بهای نفت روند کاهشی داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، افزایش امیدواری ها نسبت به بالارفتن قیمت نفت، سبب شده که پیش بینی ها نسبت به رشد قیمت نفت خوش بینانه شود. ماه های آغازین سال 2016 میلادی قیمت نفت روند کاهشی داشت و تحلیل گران نسبت به احتمال سقوط قیمت نفت به محدوده 20 دلار هشدار دادند، اما پس از توافق اولیه تولیدکنندگان برای تثبیت تولید (فریز نفتی) روند نزولی قیمت ها متوقف شد و حتی قیمت ها به نزدیکی بشکه ای 40 دلار بازگشت. میزان نوشت: برخی کارشناسان از افزایش بیشتر قیمت ها در آینده نزدیک خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آلکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، امروز (سه شنبه) پیش بینی کرد که در نیمه دوم سال جاری قیمت نفت در محدوده ٤٠ تا ٤٥ دلار نوسان خواهد داشت و ممکن است در پایان سال به سطح ٥٠ دلار برسد. نواک اعلام کرد: نشست تولیدکنندگان نفت در دوحه قطر در ماه جاری میلادی برای محدود سازی عرضه، می تواند به فرآیند بازگشت توازن به بازار نفت شتاب بخشد. کمتر از یک هفته دیگر و در 17 آوریل (29 فروردین) قرار است نشست اعضای اوپک و تولیدکنندگان غیراوپک برای بررسی طرح فریز نفتی (تثبیت تولید) در دوحه قطر برگزار شود که این موضوع باعث ایجاد امیدواری هایی نسبت به بهبود وضعیت قیمت ها در بازار جهانی نفت شده است. چنانچه حاضران در اجلاس قطر موضوع فریز تولید نفت را مورد تصویب نهایی قرار دهند، کشورهای موافق موظفند، تولید نفت خود را حداکثر در سطح تولید ماه ژانویه (دی- بهمن) 2016 حفظ کنند.

ارسال نظر: