مسئول سازمان بسیج دانشجویی در جمع مسئولین نواحی بسیج دانشجویی:

تحقق عملی اقتصاد مقاومتی اولویت بسیج دانشجویی است

کدخبر: 2023418

داود گودرزی رویکرد و اولویت اصلی بسیج دانشجویی در سال جدید را ترویج گفتمان انقلابی و تبیین چیستی جریان انقلابی و غیرانقلابی دانست و گفت: تحقق عملی اقتصاد مقاومتی اولویت‌های بسیج دانشجویی در سال ۹۵ است.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، داود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی در جمع مسئولین نواحی بسیج دانشجویی رویکرد اصلی و اولویت اصلی بسیج دانشجویی در سال جدید را با توجه به بیانات و اشارات متعدد رهبری در سال گذشته، ترویج گفتمان انقلابی و تبیین چیستی جریان انقلابی و غیرانقلابی دانست و اظهار داشت: در سال 95 باید تلاش کرد این دو جریان را برای مردم، دانشجویان و بدنه نخبگانی کشور تبیین کنیم.

وی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی دو جریان عمده همواره نقش و بازیگری اصلی را در جامعه داشته‌اند و آن دو جریان به تعبیر رهبر انقلاب یکی جریان انقلابی و دیگری جریان غیر انقلابی است.

گودرزی با بیان اینکه دیگر دسته بندی‌های مرسوم سیاسی موجود در جامعه از جمله اصولگرا و اصلاح طلب پاسخگوی نیاز تحلیل درست در جامعه نیست، عنوان داشت: اینکه جریانات کشور را به دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا تقلیل دهیم و تحلیل کنیم، با تحلیلی سطحی مواجه خواهیم شد و این نوع نگاه، نگاهی مناسب و جامع به جریانات موثر در کشور نخواهد بود.

وی گفت: بسیج دانشجویی یک حزب سیاسی نیست و از موضع یک حزب سیاسی به جریانات کشور نگاه نمی‌کند، تحلیل نمی‌کند و موضع سیاسی نمی‌گیرد. ما یک تشکل انقلابی هستیم و فقط و فقط از موضع انقلاب اسلامی مسائل را تحلیل می‌کنیم. اگر موضعی سیاسی هم می‌گیریم صرفاً از زاویه یک تشکل انقلابی و در جهت حفظ و توسعه انقلاب اسلامی است.

گودرزی افزود: بنابراین باید این را برای جامعه مشخص کنیم، باید همه بدانند که 2 جریان غالب در کشور به دنبال چه هستند و چه نگاهی به مسائل فرهنگی اقتصادی و سیاسی دارند.

وی در ادامه گفت: ناظر به سه نکته به این نتیجه رسیدیم که در سال 95 بسیج دانشجویی به دنبال تمیز بین این دو جریان و بحث پیرامون آن باید باشد. اولین نکته فرمایشات رهبری در سال 94 از جمله دیدار با طلاب حوزه علمیه قم، دیدار با اعضای شورای عالی امنیت ملی، دیدار با دانشجویان، دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان و ... که ناظر بر تبیین گفتمان انقلابی، ترویج روحیه انقلابی و تنظیم هندسه انقلاب است.

وی افزود: اینکه رهبری بعد از 37 سال به دبیرخانه شورای امنیت ملی اعلام می‌کنند که روحیه انقلابی را در این شورا حاکم کنید و به حوزه علمیه اشاره می‌کنند که اگر در آن گفتمان و روحیه انقلابی حاکم نباشد چیزی از انقلاب باقی نمی‌ماند، همه و همه به این مساله مهم اشاره دارد که باید برای ترویج گفتمان انقلاب کاری کرد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی در بیان دومین نکته‌ای که موجب شده است برنامه بسیج دانشجویی در سال جدید به سمت تبیین گفتمان انقلابی و غیر انقلابی برود، گفت: دلیل بعدی ما این است که دشمن دقیقاً بر همین گفتمان انقلابی دست گذاشته است و سرخط اصلی دشمن این است که روحیه انقلابی در جامعه تضعیف شود و به تبع آن گفتمان انقلاب اسلامی منسوخ شود.

وی ادامه داد: اینکه دشمن بحث مذاکرات هسته‌ای را مطرح می‌کند و عمداً آن را تا سه سال به درازا می‌کشاند و مسئولین هم مدام در حال آمد و شد و مذاکره با دشمنی مثل آمریکا باشند و آن را در فضای رسانه ای تبلیغ می کند به این دلیل است که به دنبال کم رنگ کردن روحیه انقلابی در مردم است. اینکه رهبری در دیدار ماه مبارک رمضان سال قبل با دانشجویان اشاره فرمودند که بروید و روی آرمانهای انقلاب کار کنید به همین خاطر است.

گودرزی افزود: اینکه اوباما در سازمان ملل در سخنرانی خود اعلام می‌کند دیگر شعار مرگ بر آمریکا برای جوانان ایرانی اشتغال ایجاد نمی‌کند و در داخل هم عده‌ای دنباله‌روی می‌کنند از این نگاه به جهت این است که عمده کار و توان آمریکایی‌ها ناظر به استراتژی دیپلماسی عمومی و نفوذ در افکار و باورهای مردم و تقلیل روحیه انقلابی جامعه است. اینکه به‌عنوان مثال در داخل هم برخی دنیای آینده را دنیای گفت‌وگو می‌دانند نه موشک در واقع گام برداشتن در همان مسیری است که دشمن آن را طراحی کرده است.

وی گفت: این نوع نگاه برخی در داخل در حالی است که از نگاه بیرونی، دیگران تنها عامل پیشرفت ایران را در همین حفظ روحیه انقلابی و ایستادگی و مقاومت در برابر آمریکایی‌ها می‌دانند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سومین نکته در بیان چرایی تلاش جهت تبیین گفتمان انقلابی و غیر انقلابی را به وجود مشکلات متعدد حال حاضر کشور مرتبط دانست و اظهار داشت: با این حجم مشکلات موجود در کشور با روحیه ضعیف و خسته و غیر انقلابی اصلا انقلاب به اهدافش نخواهد رسید، به عقیده اکثر فرماندهان جنگ، اگر با جنگ کلاسیک قرار بود در برابر دشمن بعثی مبارزه کنیم هرگز پیروزی نصیبمان نمی‌شد، لذا در اقتصاد و فرهنگ و ... نمی‌شود کلاسیک حرکت کرد باید روحیه انقلابی داشت.

وی افزود: هرگاه پس از انقلاب به رشد و پیشرفتی رسیدیم ناشی از وجود نگاه انقلابی بوده است، همانگونه که رهبری هم به این نکته اشاره دارند این وجود جوانان انقلابی و مومن است که پیشرفتهای متعدد و پیروزی‌های فراوان را ناشی شده است.

گودرزی ادامه داد: ببینید ما در موشک سازی کجا بودیم و امروز کجا هستیم، در خودروسازی کجا بودیم و امروز کجا هستیم؟ لذا نباید اجازه داد این روحیه کم رنگ شود و یکی از راهکارهای آن هم تبیین نگاه جریان انقلابی و تفکیک درست آن از جریان غیر انقلابی در کشور است.

وی با بیان اینکه ذیل این ماموریت یعنی تبیین گفتمان انقلابی وظیفه دیگری هم داریم و آن تلاش برای تبیین درست و تحقق کامل شعار سال است، گفت: بسیج دانشجویی باید با شناخت درست جایگاه خود در این مساله ، با روحیه انقلابی به مساله مهم اقتصاد مقاومتی بپردازد.

گودرزی در پایان اظهار داشت: هم در عرصه گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی، هم در زمینه اقدامات مستقیم و اجرایی مانند مبارزه با مفاسد اقتصادی و هم در عرصه مطالبه‌گری از مسئولین باید طراحی و اقدام جدی و فراگیر توسط بسیج دانشجویی صورت گیرد.

ارسال نظر: