یاسر جبرائیلی:

پیام روشن دیدار سیف با وزیر خرانه‌داری آمریکا؛ استفاده آمریکا از پنجره‌های امتیازگیری برجام

کدخبر: 2023568

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه دیدار سیف با وزیر خرانه داری آمریکا یک پیام روشن دارد نوشت: آمریکایی‌ها در حال استفاده گام به گام از پنجره‌هایی هستند که در متن برجام برای اعمال فشار و امتیازگیری بیشتر از ایران باز گذاشته بودند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سیدیاسر جبرائیلی کارشناس مسائل بین الملل در خصوص دیدار محرمانه دیروز ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی ایران "با جک لو" وزیر خرانه داری آمریکا که روز گذشته و در حاشیه نشست صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن برگزار شد نوشت:

دیدار آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی ایران با جک لو وزیر خرانه داری آمریکا یک پیام روشن دارد؛ آمریکایی ها در حال استفاده گام به گام از پنجره هایی هستند که در متن برجام برای اعمال فشار و امتیازگیری بیشتر از ایران باز گذاشته بودند.

بلاتردید آقای جک لو پشت درهای بسته با آقای سیف دیدار نکرده است که گزارشی از مشکلات بهره مندی ایران از وعده های برجام را شنیده و برای آنها راه حل بیابد. جک لو بهتر از هر فرد دیگری در روی زمین می داند که این مشکلات چیست و چگونه باید آنها را رفع کرد. دیدار محرمانه او با سیف برای یک توافق محرمانه دیگر در حوزه پولی و مالی است.

در شرایطی که نظام مالی جهانی، آبستن یک تحول تاریخی است و کشورهای حوزه آسیا (به خصوص چین) با تمام توان در حال واردات طلا، انعقاد پیمان های پولی برای قطع وابستگی به دلار، کاهش تقاضای جهانی برای دلار و نهایتا حذف دلار به عنوان ارز بین المللی هستند، و از سوی دیگر آمریکا برای مقابله با این روند به دنبال انتقال هژمونی دلار به هژمونی بیت کوین (bitcoin) در سیستم مالی دنیاست، جک لو در این دیدار محرمانه چه خواسته هایی از سیف داشته است و کدام نیازهای آمریکا را به عنوان امتیاز به وی فروخته است؟ پاسخ به این سوال کار چندان مشکلی نیست.

ارسال نظر: