اداره کل هواشناسی تهران در اخطاری‌ خطاب به کشاورزان استان اعلام کرد

کشاورزان مراقب محصولات خود باشند/ کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما

کدخبر: 2023631

اداره کل هواشناسی استان تهران به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به تداوم بارش برف و باران و کاهش محسوس دما بین پنج تا هشت درجه، برای جلوگیری از خسارات واردشده از محصولات خود مراقبت کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اداره کل هواشناسی استان تهران در اخطاریه خود خطاب به کشاورزان استان اعلام کرد: بر اساس بررسی و تحلیل اطلاعات و نقشه‌های پیش یابی و خروجی آخرین مدل‌های هواشناسی، سامانه بارشی تا اواخر روز یکشنبه هفته آینده در سطح استان فعال خواهد بود و منجر به بارش باران خواهد شد.

در این اخطاریه آمده است: در شهرهای آبعلی، شمیرانات، لواسان، دماوند، فیروزکوه، کن و سولقان به ویژه در ساعات عصر و اوایل شب احتمال بارش تگرگ وجود دارد و همچنین از اواخر روز یکشنبه هفته آینده با گذر این سامانه در مناطق شمالی استان کاهش نسبی دما بین پنج تا هشت درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه این کاهش دما تا اواخر هفته آینده ادامه دارد، اعلام کرد: در ساعات عصر و اوایل شب فردا (شنبه) در بخش‌های جنوبی استان از جمله شهرستان‌های رباط کریم، شهریار، اسلامشهر، ورامین و پاکدشت وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

اداره هواشناسی استان تهران به همه کشاورزان توصیه کرد: در هفته آینده تمهیدات لازم برای مواجهه با سرما و کاهش دما در باغات و مزارع را انجام داده و نسبت به انتقال کندوهای زنبور عسل به مکان‌های مسقف و خودداری از چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها اقدامات لازم انجام دهند.

ارسال نظر: