نوبخت:

پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی در طول برنامه ششم/ احیای صندوق‌های بازنشستگی ضروری است

کدخبر: 2023716

سخنگوی دولت با اشاره به پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی درطول برنامه ششم، گفت: دولت به دنبال احیای صندوق های بازنشستگی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدباقر نوبخت در گفت وگویی درخصوص بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، گفت: صندوق‌های بازنشستگی درحال حاضر دچار مشکل هستند به طوری‌که درسال گذشته بیش از 15 هزار و 500 میلیارد تومان، از 22 هزار و 400 میلیارد تومان پرداختی به بازنشستگان که صندوق‌ها قادر به پرداخت آن نبودند را دولت تقبل کرد، علاوه بر پرداخت این مقدار و افزایش 10 درصد اضافه، به میزان هزار و 550 میلیارد تومان دیگر از سوی دولت به صندوق‌ها پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه دولت هزار میلیارد تومان علاوه بر عدد ردیف بودجه‌ای به صندوق بازنشستگی برای پرداخت حقوق بازنشستگان داده است، افزود: دولت معتقد است که صندوق ها باید احیا شود، به همین دلیل یکی از محورهایی که دولت به عنوان اولویت دربرنامه ششم مطرح و بارها مورد تاکید قرار داده بحث آب، محیط زیست و صندوق های بازنشستگی است.

سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درخصوص احیای صندوق های بازنشستگی، تصریح کرد: درحال حاضر با یک سلسله احکام در برنامه ششم وضعیت پرداخت ها و دریافت های صندوق تامین اجتماعی را متعادل کرده و تأدیه بدهی های دولت نیز درطی برنامه ششم انجام خواهد شد.

منبع:خانه ملت

ارسال نظر: