اعضای جدید کارگروه تاریخ شورای تحول و ارتقای علوم‌انسانی مشخص شدند

کدخبر: 2023720

رئیس کارگروه تاریخ شورای تحول و ارتقای علوم‌انسانی، اسامی اعضای جدید این کارگروه را اعلام کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام محسن الویری رئیس کارگروه تاریخ شورای تحول و ارتقای علوم‌انسانی اظهار داشت: با توجه به گذشت بیش از سه سال از تشکیل کارگروه و عدم حضور برخی از اعضا به دلایل مختلف مانند فرصت مطالعاتی و بعد مسافت و عدم پشتیبانی و مشکلات شخصی و نیز رحلت مرحوم آقای دکتر آیینه­ وند، کارگروه افزون بر هفت عضو کنونی خود، 16 نفر را به عنوان اعضای جدید به صحن اصلی شورای تحول پیشنهاد داد.

الویری ادامه داد: این 16 نفر مرکب بود از 15 تن از اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه‌ها و یک نفر به نمایندگی از انجمن تاریخ ­پژوهان حوزه علمیه قم که در حقیقت سمت نمایندگی گروه‌های تاریخ در مؤسسات آموزش عالی حوزه علمیه قم را داراست.

وی با بیان اینکه کارگروه طی نامه‌­ای رسمی از همه کسانی که شرایط عضویت در گروه را دارند دعوت به عمل آورده بود، اظهار داشت: تعدادی از اعضای جدید با همین روش به کارگروه پیوسته‌­اند و معیار گزینش این افراد افزون بر داشتن شرایط عمومی مانند داشتن رتبه دانشیاری، پوشش دادن به همه رشته­‌های تاریخ و پوشش نسبی دادن به همه استان‌ها بوده است.

رئیس کارگروه تاریخ شورای تحول و ارتقای علوم‌انسانی گفت: وظیفه خود می­‌دانم از حسن نظر و نگاه همدلانه همه اعضای محترم صحن اصلی شورای تحول برای تصویب پیشنهاد کارگروه بدون هیچ تغییری در آن تشکر کنم. وی از آقایان محمدعلی اکبری، حسن الهی‌زاده، محمدتقی ایمان‌پور، علی بیات، خانم دکتر پروین ترکمنی‌­آذر، هوشنگ خسروبیگی، رضا دهقانی، کریم سلیمانی، مقصودعلی صادقی، منصور صفت­گل، عباس قدیمی قیداری، بهادر قیم، ذکرالله محمدی، اصغر منتظرقائم، علیرضا واسعی و محمدباقر وثوقی به عنوان اعضای جدید کارگروه تاریخ نام برد.

رئیس کارگروه تاریخ شورای تحول و ارتقای علوم‌انسانی با اشاره به اینکه فهرست اعضای جدید در برخی از پایگاه‌های اطلاع­‌رسانی به صورت ناقص منتشر شده، گفت: به نوبه خودم و از طرف کسانی که این خبر را به صورت ناقص منتشر ساختند از اعضای معزز جدید کارگروه عذرخواهی می­‌کنم.

الویری در پایان ضمن گرامی‌داشت یاد رئیس پیشین کارگروه تاریخ مرحوم آقای دکتر صادق آئینه­‌وند، گفت: ایشان با خردورزی، اخلاق، متانت، وسعت نظر، گشاده­‌رویی، تجربه و آگاهی از جزییات سه گام پیشین برای تحول در علوم انسانی، حلم و علم زمینه بسیار خوبی برای بازخوانی موقعیت کنونی دانش تاریخ در کشور و تحول در آن متناسب با سیاست‌های بالادستی اعلام شده از سوی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی فراهم آوردند.

ارسال نظر: