معاون بهداشت وزیر بهداشت:

ستاد فوریت‌های بهداشتی در مناطق سیل‌زده فعال است/ مراقبت‌های بهداشتی تداوم دارد

کدخبر: 2023895

معاون وزیر بهداشت گفت: از آنجا که بدنبال وقوع سیل، برخی از بیماری‌های مختلف ممکن است شایع شود، وزارت بهداشت همواره در زمینه حفظ و تامین سلامت مردم پیش بینی‌های لازم را در دستور کار خود قرار داده است و آمادگی کامل دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دکترعلی اکبر سیاری افزود: به همین دلیل بدنبال وقوع سیل در برخی از مناطق کشور، آمادگی‌های نسبی از قبل وجود داشت و از ابتدای وقوع سیل، همه دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق سیل زده، به حال آماده باش درآمدند و اقدامات لازم انجام شد و در حال حاضر هم مراقبت‌ها تداوم دارد.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: به محض اطلاع از وقوع سیل، ستاد فوریت‌های معاونت بهداشت در مناطق سیل زده تشکیل و حالت آماده باش اعلام شد. یکی از اقدامات این ستاد، تشکیل ستاد فوریت‌های سلامت محیط و کار در برخی از مناطق سیل زده بود.

سیاری از تشکیل تیم ارزیابی سریع آسیب‌ها و نیازها، توسط معاونت بهداشت هم خبر داد و گفت: در برخی از مناطق سیل زده، پایش میکروبی و شیمیایی آب آشامیدنی، صورت گرفته است و علاوه براین در برخی از مناطق سیل زده، از منابع آب شرب و همچنین مراکز مواد غذایی، انبارهای مواد غذایی و تهیه مواد غذایی و علاوه بر آن مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها بازدید شده است.

کنترل مستمر موادغذایی و آب محل اسکان سیل‌زدگان

معاون بهداشت افزود: تامین واکسن از شهرستان‌های مجاور، توزیع آب بطری شده، فعال سازی سامانه فرماندهی حادثه، هماهنگی برای اسکان احتمالی، استفاده از داروهای ذخیره گروه بیماری‌های واگیر و بهداشت محیط ، ویزیت بیماران توسط تیم پزشکی مستقر در محل‌های اسکان، استقرار تیم‌های بهداشتی در محل اسکان و کنترل مستمر مواد غذایی، آب و وضعیت بهداشت محیط محل اسکان، نمونه‌برداری از آب آشامیدنی، بازدیدهای میدانی از جمعیت آسیب دیده و نظارت بر وضعیت دفع زباله و فاضلاب از دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای مناطق سیل زده کشور است.

انجام اقدامات پیشگیرانه و کنترلی بهداشتی در اسلام آباد

بنابر اعلام وب‌دا، سیاری همچنین در مورد اسلام آباد گفت: اقدامات پیشگیرانه و کنترلی بهداشتی در اسلام آباد انجام شده است. مشاهدات، بررسی‌ها و مستندات تیم اعزامی وزارت بهداشت به اسلام آباد، نشان داد که میزان کلر آب به اندازه کافی بوده و اتفاقی که رخ داده، ناشی از یک عفونت ویروسی بوده است و خوشبختانه مورد فوت نداشتیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: شش نفر بستری شده بودند که به طور سرپایی درمان شده‌اند و هیچ موردی از مرگ گزارش نشده است.

ارسال نظر: