سوریه: بلندی‌های "جولان" را آزاد می‌کنیم

کدخبر: 2024156

وزیر خارجه سوریه می‌گوید کشورش به هر قیمتِ ممکن بلندی‌های اشغال‌شدۀ "جولان" را از رژیم صهیونیستی پس می‌گیرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فیصل مقداد یکشنبه (29 فروردین) در پاسخ به اظهاراتی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیشتر در همان روز بیان کرده بود، این سخنان را گفت.

نتانیاهو در جلسه هفتگی کابینه رژیم اسرائیل در بلندی‌های جولان مدعی شد تل‌آویو تا ابد قصد ندارد از این منطقه عقب نشینی کند.

وی در این نشست خطاب به وزرا گفت از عمد این جلسه را در بلندی‌های جولان برگزار کرده است تا به تمام جهان اعلام کند اسرائیل این منطقه را از دست نخواهد داد.

پرس تی وی نوشت: مقداد با اشاره به اینکه بلندی‌های جولان طبق قوانین بین‌المللی به سوریه تعلق دارد، تصریح کرد بلندی‌های جولان که برای مردمِ سوریه است از اسرائیلی‌ها پس گرفته خواهد شد.

وی در مصاحبه‌ای که از شبکه المیادین لبنان پخش شد، گفت: «تمام گزینه‌ها برای پس گرفتن این منطقۀ اشغال شده از اسرائیل روی میز است.»

مقداد افزود: «ما آماده‌ایم برای بازگرداندن جولان به سرزمین مادری مردم سوریه هر کاری انجام دهیم و حتی به نیروی نظامی متوسل شویم.»

نخست وزیر رژیم اسرائیل همچنین در ادامه مدعی شد زمان آن رسیده است که جهان بداند بدون توجه به آن چه در سوریه رخ می‌دهد، خط مرزی بین سرزمین‌های اشغالی و سوریه تغییر نخواهد کرد.

وی افزود جهان باید پس از 50 سال به حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اعتراف کند. نتانیاهو در ادامه ادعاهای خود گفت: «منطقه جولان 50 سال پیش محل درگیری بود، اما پس از اینکه اسرائیل کنترل آن را به دست گرفت به منطقه صلح بدل شد.»

بلندی‌های جولان از دهه 1960 در اشغال اسرائیل است. رژیم تل آویو در جنگ شش روزه‌ی سال 1967 این قسمت از سوریه را تصرف و در سال 1981 آن را ضمیمه سرزمین‌های اشغالی کرده است.

از نظر جامعه بین الملل اشغال بلندی‌های جولان از سوی اسرائیل غیر قانونی است.

ارسال نظر: