طرح "فواد معصوم" برای خروج پارلمان عراق از بحران

کدخبر: 2024525

رئیس‌جمهوری عراق برای برون‌رفت از بحران ایجاد شده در پارلمان این کشور طرحی ۶ بندی ارائه و از نمایندگان برای حضور در نشست امروز پارلمان دعوت کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "فؤاد معصوم" رئیس جمهور عراق، پارلمان را به برگزاری نشست در بعد از ظهر امروز برای حل بحران جاری ایجاد شده در کشور و پافشاری برخی نمایندگان پارلمانی برای برکناری روسای قوای سه‌گانه فراخواند.

«خالد شوانی» سخنگوی ریاست‌جمهوری عراق در سخنانی که در «شفق‌نیوز» منتشر شد، اظهار داشت: فواد معصوم از تمامی نمایندگان عراق خواسته که در نشست ساعت 14 امروز پارلمان حضور یابند تا پیامدهای مربوط به اوضاع ایجاد شده در صحن مجلس کشور را بررسی کنند.

از سوی دیگر برخی منابع اعلام کردند که رئیس‌جمهور عراق برای رفع بحران ایجاد شده، یک طرح ابتکاری 6 بندی ارائه کردند که شامل برگزاری نشست فوق‌العاده بر اساس بند 58 قانون اساسی عراق است.

وی همچنین خواستار برگزاری نشست فراگیر پارلمان بر اساس ماده 11 قانونی اساسی شد و طبق طرح ابتکاری‌اش، اعضای هیأت رئیسه پارلمان نیز در صفوف نمایندگان خواهند نشست و به «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان اجازه داده می‌شود که نظرش را درباره بحران جاری در کشور ارائه کند و مسئله برکناری اعضای هیأت رئیسه را طرح می‌کند و نمایندگان باید درباره آن رای دهند. اگر نمایندگان پارلمان همچنان بر ضرورت برکناری اعضای هیأت رئیسه پافشاری کنند، باید هیأت جدیدی انتخاب شوند اما اگر این امر رای لازم را کسب نکند، هیأت رئیسه پارلمان به کار خود ادامه خواهد داد.

ارسال نظر: