معاون بهداشت وزارت بهداشت در همایش ملی سفیران سلامت دانش آموزی:

دانش آموزان ایرانی کمبود ویتامین D دارند

کدخبر: 2024603

معاون بهداشت وزارت بهداشت به دانش آموزان توصیه کرد تا هر ماه یک قرص ویتامین دی مصرف کنند تا دچار نرمی استخوان و ناهنجاری در استخوان های پا نشوند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی اکبر سیاری صبح امروز در همایش ملی سفیران سلامت دانش آموزی که با حضور وزرای بهداشت و آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، دانش آموزان را به اجتناب از استرس فراخواند و از آنها خواست تا همدیگر را دوست داشته باشند.

او از سفیران به عنوان مروجان سلامت در بین مردم ایران یاد کرد و گفت: تفکر، تدبر و ادراک بالا لازمه زندگی هر فرد است که در آموزش و پرورش، آموزش عالی و حوزه علمیه رشد می یابد.

دکتر سیاری ماموریت آموزش و پرورش و آموزش عالی را ارتقای قدرت تفکر در افراد دانست و افزود: افراد ، مهارت تفکر نقادانه و حل مساله را در چنین محیط هایی آموزش می بینند و به دیگران منتقل می کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خطاب به سفیران سلامت گفت: کدام یک از شما ویتامین دی و قرص آهن مصرف می کنید که تمامی آنها جواب مثبت دادند و دکتر سیاری از آنها خواست تا خودشان را تشویق کنند.

او گفت: میزان کمبود ویتامین دی در یک دوره ده ساله در کشور، 6 برابر شده بود که تصمیم گرفتیم این کمبودها را جبران کنیم.

سیاری با بیان اینکه در سال92 وزیر بهداشت که به یکی از روستاهای زابل سفر کرده بود، طی تماسی با بنده خواستار توزیع قرص آهن در خانه های بهداشت شد، افزود: در حال حاضر علاوه بر مراکز بهداشتی در مدارس نیز قرص آهن و همچنین ویتامین دی توزیع می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت به دانش آموزان توصیه کرد تا هر ماه یک قرص ویتامین دی مصرف کنند تا دچار نرمی استخوان و ناهنجاری در استخوان های پا نشوند.

سیاری گفت: در مشهد و سبزوار که پس از توزیع ویتامین دی در مدارس به بررسی پرداختیم در یافتیم که کمبود ویتامین دی در طول 9ماه از 75 به 5.6 کاهش یافته بود.

و از وزیر بهداشت به عنوان فردی کارآفرین یاد کرد و گفت: من20 سال معاون وزیر بوده ام و با 6 وزیر کارکرده ام اما دکتر هاشمی فرصت بزرگی را برای سلامت مردم ایران فراهم کرده است.

ارسال نظر: