هفته دوم اعتصاب کارگران شرکت مخابراتی "وریزون" آمریکا

کدخبر: 2024685

ده‌ها هزار تن از کارگران شرکت مخابراتی "وریزون" امریکا در اعتراض به پایین بودن دستمزدها و ناامنی شغلی اعتصاب کرده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حدود 40 هزار نفر از کارگران شرکت وریزون در سراسر سواحل شرقی امریکا روز دوشنبه در بحبوحه مناقشه بر سر یک قرارداد، دست از کار کشیدند و به خیابانها آمدند.

کارگران اعتصاب کننده برای شنیده شدن صدای اعتراضشان، سوت و بوق می زدند و شعار سر می دادند.

پرس تی وی نوشت: اعتصاب کارگران شش روز قبل و در پی نگرانی از امنیت حقوقی و تصمیم شرکت وریزون برای برون سپاری و واگذاری مشاغلشان به کارگران فیلیپینی و مکزیکی و جمهوری دومینیکن آغاز شد.

دو اتحادیه، اتحادیه کارگران مخابرات امریکا (CWA) و اتحادیه بین المللی کارگران برق (IBEW) این اعتراضات را سازماندهی کرده‌اند.

وریزون اعلام کرد برخی از کارکنان از دیگر ادارات این شرکت در سراسر امریکا برای جایگزینی کارگران اعتصاب کننده به این شرکت ها اعزام شده‌اند.

این اعتصاب پس از مذاکرات بی نتیجه میان اتحادیه‌های کارگری و شرکت وریزون بر سر کاهش مزایای بیمه و مستمری بگیران در یک دوره سه ساله برگزار شد. این مذاکرات هفته گذشته برگزار شد.

مهلت قرارداد قبلی در ماه آگوست به اتمام رسید و از آن تاریخ تا کنون هزاران کارگر بدون قرارداد مشغول کار بوده‌اند.

وریزون، با محکوم کردن این اقدام گفت این شرکت سال گذشته به منظور جلوگیری از هرگونه اخلال در روند خدمات دهی هزاران کارگر غیر عضواتحادیه های کارگری را آموزش داده است.

مارک رید، از مدیران اجرایی شرکت وریزون هفته گذشته گفت: «مایه تاسف است که رهبران اتحادیه های کارگری برای برپایی اعتصاب فراخوان داده‌اند ، اقدامی که به تمامی کارکنان شرکت آسیب می‌زند.»

برنی ساندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا که با هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق امریکا و نامزد ریاست جمهوری این کشور برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری رقابت می‌کند، از اعتصاب کارگران حمایت کرده است.

با وجود ثبت سودهای کلان در حوزه مخابراتی، شرکت وریزون مشتری های زیادی را از دست داده است و برای جبران این خسارات برخی از تجهیزات و کارگران خود را به کشورهایی مانند مکزیک، فیلیپین و جمهوری دومینیکن انتقال داده است.

این شرکت می گوید با کاهش هزینه های کارکنان در سال 2015 میلادی، 300 میلیون دلار صرفه جویی کرده است.

شرکت مخابراتی وریزون در سال گذشته رقمی معادل 8.9 میلیارد دلار سود را برای خود ثبت کرد که در مقایسه با سال 2014 اندکی کاهش داشته است.

ارسال نظر: