هفته‌نامه مصری "الاسبوع" نوشت:

ایران به هیچ کشور عربی، تجاوز نکرده است

کدخبر: 2024806

با ظهور پدیده تروریسم، غرب و آمریکا دنیای عرب را به تحرک واداشت و تروریسم به اولویت غرب در عرصه عربی تبدیل شد تا با سوء استفاده از این اوضاع، بتواند سیطره خود را بر منطقه با استفاده از ابزارهای خود یعنی اسرائیل و ترکیه تداوم بخشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: هفته‌نامه مصری «الاسبوع» در مقاله‌ای به قلم خانم سناء السعید با عنوان «گله سرگردان» با اشاره به سرگردانی اعراب همچون گله‌ای در میان واقعیت‌های تلخ، از اوضاع فاجعه بار مملو از آتش توطئه‌ها و گرفتار شدن جهان عرب به جنگ‌ها و درگیری‌های داخلی و بحران‌های سیاسی و اقتصادی و مبتلا شدن به تفرقه در بین امت عربی و احیای طائفه‌گرایی نژادی و مذهبی و توسعه پدیده تروریسم در منطقه، این وضعیت جهان عرب را به وضعیت بیماری افتاده در بستر مرگ تشبیه کرده است.

در این مقاله آمده است: با ظهور پدیده تروریسم، غرب و آمریکا این بیمار را به تحرک واداشت و تروریسم به اولویت غرب در عرصه عربی تبدیل شد تا با سوء استفاده از این اوضاع، بتواند سیطره خود را بر منطقه با استفاده از ابزارهای خود یعنی اسرائیل و ترکیه و نیز کشورهای خلیج (فارس) تداوم ببخشد.

برخی از کشورهای عربی پیشتاز جنگ علیه دیگر کشورهای عربی قرار گرفته‌اند و با تکرار مکرر درخواست کناره‌گیری بشار اسد از قدرت اقدام به تشدید درگیری‌های داخلی در کشوری همانند سوریه می کنند؛ و آیا این کشورها نمی‌دانند که رفتن اسد مقدمه‌ای برای سقوط و فروپاشی سوریه خواهد بود.

نویسنده در ادامه عنوان کرده است: برای نخستین بار است که طائفه‌گرایی با این سرعت و تند و تیزی به حدی رسیده که با طرح ادعای دخالت ایران در کشورهای عربی، منجر به ایجاد شکاف و حفره ای بین ایران و اعراب شده است. این درحالی است که ایران هرگز به هیچ کشور عربی دست درازی نکرده و به روی هیچ کسی شمشیر نکشیده است و از این رو اعراب باید هرگونه شکافی بین خود و ایران را پر کنند و ایران هراسی و تعامل با ایران بعنوان یک تهدید به نفع اعراب نیست.

نویسنده در پایان به شعری از «نزار قبانی» در توصیف وضعیت نابسمامان و ضعف جهان عرب در عرصه منطقه‌ای و بین المللی استناد کرده که در اشعارش می‌گوید: «اگر روزی مرگ اعراب اعلام شود، پس در چه قبری آنها را دفن می‌کنند؟ و چه کسی بر آنها می‌گرید؟ و هیچ کس هم اندوهگین نخواهد شد. قذافی هم درست می‌گفت که خداحافظ ای اعراب و عروبت».

ارسال نظر: