مردم چین هم بالاخره می‌توانند از دولت انتقاد کنند!

کدخبر: 2024892

"شی جین پینگ" رئیس جمهوری خلق چین، کشوری که همواره با هجمه غربی‌ها مبنی بر اعمال محدودیت‌های اجتماعی و سیاسی مواجه است، خواستار آن شده که به مردم کشورش آزادی بیان بیشتری برای انتقاد کردن داده شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، طرح چنین درخواستی از سوی عالی ترین مقام چین یکی از تازه ترین تحولاتی است که جامعه یک میلیارد و 370 میلیون نفری چین پس از اصلاحات اقتصادی و سیاست درهای باز تجربه می کند.

رئیس جمهور چین تاکید کرد که با توجه به راه افتادن شبکه های مختلف مجازی و دسترسی مردم به این فضا باید آزادی های بیشتری برای آنان در نظر گرفته شود.

او همچنین خاطرنشان کرد که دولت و حزب حاکم چین باید تساهل و مدارا داشته، صبوری نشان دهند، انتقادها را بشنوند و اجازه آزادی بیان بیشتری به مردم بدهند.

وی در نشستی که از روز گذشته - سه شنبه - با مقام های ارشد چین آغاز و چندین محور را شامل شده است، گفت که کشورش 700 میلیون نفر مشترک اینترنت دارد.

«شی» خاطرنشان کرد: طبیعتا مردم انتقاد می کنند. این حق شهروندان است. باید نسبت این انتقادها استقبال کنیم البته باید مشخص شود که انتقادها از روی حسن نیت باشد.

وی تصریح کرد که هر کسی می تواند انتقاد کند و این مهم نیست که انتقادها تند باشد و یا آرام. مهم این است که منتقد حسن نیت داشته باشد.

او در عین استقبال از توسعه فضای مجازی گفت که باید هر چه زودتر قانون سایبری تدوین و تصویب شود که بر اساس آن بتوان از مخاطراتی که اینترنت متوجه کشور می کند جلوگیری به عمل آورد و بر این فضای مجازی با دقت و درستی بیشتری مدیریت کرد.

رئیس جمهور چین در عین حال تاکید کرد که در این زمینه باید به مردم آگاهی داده شود و اگر دچار وضعیتی مبهم شدند باید برای خروج از آن شرایط به کمک آنها شتافت.

وی از مردم خواست که پیشنهادها و انتقادهای سازنده خود را با نگاهی مثبت ارائه کنند و از دولتمردان دعوت کرد این پیشنهاد را با دقت بشوند و به آنها رسیدگی نمایند.

رئیس جمهور چین با اشاره به اینکه قشر جوان به سرعت از مزیت های فضای مجازی و تلفن های هوشمند برخوردار می شود، گفت: در چنین شرایطی باید چین به همان نسبت نظارت و مدیریت بر این فضا را تقویت نماید.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: