در جلسه هیات دولت به ریاست روحانی

آیین‌نامه نحوه آموزش اتباع خارجی در ایران اصلاح شد

کدخبر: 2024941

آیین‌نامه نحوه آموزش اتباع خارجی در ایران در جلسه امروز هیات دولت به ریاست حسن روحانی اصلاح شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه هیات دولت به روحانی رئیس جمهور کشورمان، استاندار خراسان جنوبی با ارایه گزارشی در خصوص وضعیت کشاورزی، صنعت، تجارت خارجی، حمل و نقل و مسکن استان آخرین اقدامات انجام شده در زمینه طرح‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی را تشریح کرد.

بر اساس این گزارش، میزان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی در سال 94 نسبت به سال 92 با 11 درصد رشد همراه بوده که شامل رشد سه درصدی در تعداد طرح ها و رشد 83 درصدی در زمینه اشتغال و افزایش 36 درصدی میزان خرید گندم است.

همچنین در بخش صنعت و معدن نیز این استان دارای رشد 245 درصدی در زمینه سرمایه گذاری در بخش صنعت در سال 94 نسبت به سال 92 بوده که به تبع آن تعداد طرح ها و اشتغال در این بخش به ترتیب با رشد 46 و 43 درصدی همراه است. همچنین در زمینه سرمایه گذاری در بخش معدن، این استان در سال 94 نسبت به سال 92، 50درصد رشد داشته است.

احداث و بهره برداری از 95 کیلومتر باند دوم راه های مواصلاتی استان، احداث و بهره برداری از 440 کیلومتر راه روستایی در سطح استان، اجرای روکش آسفالت حدود یکهزار و 190 کیلومتر از راه های مواصلاتی استان و تکمیل عملیات زیرسازی 200 کیلومتر بزرگراه در استان از مهمترین اقدامات انجام شده در این استان در حوزه حمل و نقل است. در بخش مسکن استان نیز از تعداد 31 هزار و 246 واحد مسکن مهر تعهد شده، تاکنون تعداد 28 هزار و 418 واحد افتتاح و تنها تعداد دو هزار و 828 واحد باقی مانده که تاکنون با رشد فیزیکی 75 درصدی همراه بوده است.

تهیه طرح هادی برای 30 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان در دو سال اخیر، اجرای طرح های روستایی برای 28 درصد روستاهای بالای 20 خانوار و مقاوم سازی 5000 واحد مسکن روستایی از دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش مسکن استان است.

همچنین استاندار خراسان جنوبی به اقدامات ستاد استانی راهبری و مدیریتی اقتصاد مقاومت جهت پیگیری حل مشکلات واحدهای تولیدی استان واگذاری طرح ها و پروژه ها اشاره و مباحث مورد نظر را در این زمینه بیان کرد.

از دیگر مصوبات روز چهارشنبه هیات وزیران، اصلاح آیین نامه نحوه آموزش اتباع خارجی در ایران بود. این آیین نامه با هدف رفع مشکلات ثبت نام و ادامه تحصیل برخی از کودکان اتباع خارجی به ویژه کودکان افغانی و در راستای دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیچ کودک افغانی نباید از تحصیل باز بماند، اصلاح و به تصویب رسید.

تعیین شرح تفصیلی وظایف و اختیارات شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، از دیگر مصوبات این جلسه هیات وزیران بود، این وظایف شامل سیاستگذاری و برنامه ریزی کلان، حمایت و تامین منابع حوزه های علوم، تحقیقات و فناوری و نیز هماهنگی، پایش و ارزیابی است.

ارسال نظر: