محمود صلاحی:

همواره شاهد استمرار خط سرخ شهادت در مقابل ظالمین هستیم

کدخبر: 2024949

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: همواره شاهد استمرار خط سرخ شهادت در مقابل ظالمین بوده و هستیم. بر این اساس همواره در این راه عده‌ای مومن سرافراز ایستادگی کرده و مقاومت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، در آستانه میلاد حضرت علی (ع) به نیابت از 4 هزار شهید سرافراز منطقه 17 تهران، ویژه‌برنامه "پدر مهربانی" و جشن تولد 250 نفر از پدران و مادران شهدای منطقه 17 تهران با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حمید علی صمیمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران، مهدی عباسی شهردار منطقه 17 تهران و "مهدی تقی نژاد" رئیس فرهنگسرای بهاران برگزار شد.

مهدی تقی نژاد رئیس فرهنگسرای بهاران در ابتدای این مراسم در سخنانی، گفت: ما چیزی در حدود 35 الی 36 سال است که با خانواده شهدا زندگی می‌کنیم. بر این اساس اگر امروز آرامش و آسایشی که داریم همه و همه مدیون شما خانواده معظم شهدا است.

وی افزود: امسال برای دومین سال متوالی است که شاهد برگزاری ویژه‌برنامه "پدر مهربانی" هستیم. در این راه از کمک و مساعدت نهادهایی چون سپاه ناحیه حبیب ابن مظاهر، شهرداری منطقه 17 تهران و بنیاد شهید منطقه 17 تهران تشکر و قدردانی می‌کنم که ما را در برگزاری هرچه بهتر این مراسم یاری کردند.

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز که در این مراسم حضور داشت در ادامه این برنامه در سخنانی، گفت: بسیار خوشحال هستم که بهترین مراسم روز پدر را در تهران و در منطقه‌ای که مزین به 4 هزار شهید دوران دفاع مقدس است و همچنین در فرهنگسرای بهاران برگزار می‌کنیم.

وی افزود: در کشور ما و همچنین در طول تاریخ هیچ پدر و مادری بالاتر از پدر و مادران شهدا نیستند. ازاین‌روی باید که آنها را قدر دانسته و آنها را تکریم کرده و از این بزرگان و والدین شهدا تجلیل به عمل بیاوریم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: روایات و احادیث فراوانی از پیامبر اسلام (ص) پیرامون شخصیت و جایگاه حضرت علی (ع) داریم. باید این نکته را خوب بدانیم که امام علی (ع) بزرگ نیست بلکه او بین بزرگان بزرگ‌ترین است.

صلاحی خاطرنشان کرد: امروز و به بهانه میلاد حضرت علی (ع) بهترین موقعیت و فرصت راداریم تا این فرد بزرگ را با تمام توان بشناسیم. اگر بخواهیم به ابعاد حکومتی ایشان بپردازیم باید عرض کنم که فرمان ایشان به مالک اشتر بهترین مانیفست یک حکومت سالم، پاک و انسانی است.

وی اضافه کرد: متأسفانه میزان شناخت ما نسبت به امام علی (ع) بسیار کم و اندک است و جا دارد تا نسبت به افزایش معلومات و اطلاعات خود پیرامون این حضرت بیشتر از اینها سعی و تلاش کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای دومین سال متوالی است که میزبان پدران و مادران شهید است و از این بابت بسیار خوشحال هستیم.

صلاحی ادامه داد: پدران و مادران شهید فرزندان شما تقدیم اسلام شدند تا اینکه ما راه انها را ادامه بدهیم. بر این اساس امروز هم تعدادی از فرزندان این آب‌وخاک در حال مبارزه با تروریست‌های بین‌المللی داعشی هستند.

وی در پایان سخنان خود گفت: همواره شاهد استمرار خط سرخ شهادت در مقابل ظالمین بوده و هستیم. بر این اساس همواره در این راه عده‌ای مومن سرافراز ایستادگی کرده و مقاومت می‌کنند. منتهی وای به حال آنهایی که قدر این عزیزان را ندانسته و نمی‌دانند.

در بخش دیگر این برنامه شاهد اجرای برنامه نمایشی زورخانه بودیم که ورزشکاران این رشته در برابر مردم و حاضران در سالن به هنرنمایی پرداختند.

سپس مهدی عباسی شهردار منطقه 17 تهران به پشت تریبون آمد و ضمن تبریک روز پدر به پدران شهدا آرزوی سلامت و تندرستی برای آنها کرد. او ابزار خوشحالی کرد از اینکه امسال هم شاهد برگزاری چنین مراسمی در این فرهنگسرا است.

گفتنی است که در انتهای این برنامه پدران شهیدان رضایی از شهدای دوران دفاع مقدس و حیدری از شهدای مدافع حرم به روی صحنه آمدند و به نمایندگی از پدران شهید حاضر در این مراسم کیک تولید روز پدر را بریدند.

ارسال نظر: