پادشاه عربستان:

بحران یمن باید بر اساس طرح شورای همکاری پایان یابد

کدخبر: 2025037

"ملک سلمان" پادشاه عربستان در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و مغرب اعلام کرد که بحران یمن باید بر اساس طرح شورای همکاری پایان یابد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "ملک سلمان" پادشاه سعودی در نشست امشب(چهارشنبه) سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که در آن پادشاه مغرب نیز حضور دارد، اعلام کرد که کشورهای حاشیه خلیج فارس با مغرب بویژه در زمینه صحرای غربی همبستگی و همکاری دارند.

ملک سلمان افزود: این نشست نشان دهنده روابط عمیق و مستحکم دو طرف در زمینه‌های مختلف است.

وی همچنین به تحولات یمن اشاره کرد و گفت: شورای همکاری بر ایجاد حل بحران یمن بر اساس طرح این شورا است.

«محمد ششم» پادشاه مغرب نیز با تاکید بر تعمیق روابط مغرب با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اعلام کرد که کشورش با مشکلات کشورهای عضو شورای همکاری بویژه در زمینه امنیتی روبرو است.

وی با تاکید بر اینکه امنیت کشورهای عضو شورای همکاری امنیت مغرب است، افزود: جهان عرب یک مرحله استثنایی را طی می کند و باید بحران‎هایی را که منطقه ما از آن رنج می برد، حل کرد. پادشاه مغرب تاکید کرد که تروریسم نه فقط مسلمانان بلکه همه جهانیان را تهدید می کند.

محمد ششم افزود: بان کی مون دبیرکل سازمان ملل از حقیقت اوضاع صحرای غربی غافل است.

امیر کویت نیز اعلام کرد که این نشست در شرایط سیاسی، امنیتی و اقتصادی سختی برگزار شده است و سعی ما بر این است که همکاری استراتژیک میان این کشورها تقویت شود.

از سوی دیگر، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی با تاکید بر روابط استراتژیک کشورهای شورای همکاری و مغرب اعلام کرد که سران کشورهای شورای همکاری و مغرب درباره راه های مقابله با فتنه های طایفه ای و دخالت های خارجی بحث و گفت‎و‎گو کردند.

الجبیر در دیدار با «صلاح الدین مزوار» همتای مغربی خود افزود: در نشست چهارشنبه درباره اوضاع سوریه، عراق، یمن و لیبی بحث و تبادل نظر شده است.

این نشست نخستین جلسه میان سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و مغرب است که در ریاض برگزار شده است.

پیش از این، بیانیه وزارت خاندان پادشاهی و تشریفات مغرب، هدف از نشست چهارشنبه شب را تقویت مشارکت راهبردی میان رباط و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرده بود.

ارسال نظر: